خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان:

متجاوزان بدانند پاسخ ما پشیمان‌کننده خواهد بود/ ارتش در مقابله با هر تهدیدی از قبل آمادگی دارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح در جنگ‌های نیابتی این قابلیت را دارند که اگر تهدیدی خودنمایی کرد، هم به تهدید و هم کشوری که به نیابت از آن می‌جنگد پاسخ سخت و کوبنده‌ای بدهند.

به گزارش ایلنا، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش که در مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید فیض الله امانی نیروی زمینی برگزار شد با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح کشورمان در زمینه مقابله با تهدیدات هیچ تعارفی ندارند، گفت: نیروهای مسلح در جنگ‌های نیابتی این قابلیت را دارند که اگر تهدیدی خودنمایی کرد، هم به تهدید و هم کشوری که به نیابت از آن می‌جنگد پاسخ سخت و کوبنده‌ای بدهند.

امیر  احمدرضا پوردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به توطئه‌های دشمن در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی شوکی ژئوپولتیک برای آمریکا بود خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها ۱۸ ماه کشور را درگیر ضدانقلاب کردند اما در همین زمینه نخستین یگان‌هایی که سینه به سینه انقلاب ایستادند یگان‌های ارتش بودند. یگان‌های ارتش در این مدت بیش از ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی آمریکا اظهار کرد: زمانی که دشمنان از مجموع توطئه‌های خود در سال‌های پس از انقلاب به نتیجه‌ای نرسیدند سراغ صدام رفتند و با وعده اینکه او را ژاندارم منطقه می‌کنند و رهبری جهان عرب را به او می‌سپارند و همچنین با وعده پیوستن خوزستان به عراق، او را وادار به جنگ ایران کردند و در این زمینه نیز از او حمایت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در این دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و با وجود ناکارآمدی‌های دولت بنی صدر، ارتش دشمن را تشخیص داد و بارها این موضوع را به مسئولین کشور اطلاع داد.

امیر احمدرضا پوردستان با تاکید بر اینکه اولین سیلی را یگان‌های نیروی زمینی ارتش به صورت صدام وارد کردند، اظهار کرد: این که برخی می‌گویند ارتش در آغاز جنگ غافلگیر شد حرفی اشتباه است؛ چرا که در گزارشات ارتش بارها آمده است که یگان‌های بعثی قصد دارند علیه ایران عملیات هایی انجام دهند.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در آغاز جنگ گفت: در روز نخست جنگ یگان‌های نیروی زمینی به خوبی در مقابل عراق ایستادگی کردند؛ در روز دوم نیز نیروی هوایی ارتش ۱۴۰ فروند از هواپیماهای خود را آماده کرد و اهدافی را در عمق عراق مورد هدف قرار داد. نیروی دریایی نیز با آمادگی کامل آنچنان در خلیج فارس خودنمایی می‌کرد که رژیم بعث به خود اجازه تعرض به آب‌های ایران را نمی‌داد. پدافند هوایی نیز با وجود همه کاستی‌های موجود، به گونه‌ای آسمان‌های کشور را مورد رصد قرار می‌داد که هواپیماهای عراق به خود اجازه عرض اندام نمی‌دادند. اینها همه نشان می‌دهد که ارتش در زمینه مقابله با هر تهدیدی از قبل آمادگی داشت.

سرتیپ پوردستان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه از جنگ و دفاع مقدس درس‌های فراوانی گرفته‌ایم خاطر نشان کرد: امروز نیروهای مسلح با اعتماد به نفس در مقابل هر تهدیدی می‌ایستند و با اقتدار حرف حق خود را بر زبان می آورند. امروز با تکیه بر ظرفیت‌های مهم انسانی متخصص و همچنین صنعت دفاعی دست قدرت نیروهای مسلح تا هزاران کیلومتر دورتر می‌تواند هر دشمنی را جای خود بنشاند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دکترین نیروهای مسلح کشور مبتنی بر بازدارندگی و دفاعی است اظهار کرد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و با توجه به تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی مناسبی ایجاد می کنیم و در این راه هیچ توقفی را نمی پذیریم. در همین زمینه متجاوزان باید بدانند که اگر ضربه اول را وارد کنند، پاسخ ما پشیمان کننده خواهد بود.

کد خبر : ۴۱۴۱۱۲