خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

انهدام ۷۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ماموران پلیس استان ضمن انهدام ۷۰ باند بزرگ مواد مخدر ۶۲ تن و ۴۵۷ کیلو انواع مواد افیونی را کشف کردند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در جمع اصحاب رسانه گفت: هفته نیروی انتظامی از روز جمعه نهم مهرماه با شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» همزمان با سراسر کشور در استان آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره ابه اینکه برنامه های هفته ناجا با حضور کارکنان در نماز های جمعه اهل تشیع و تسنن شروع می شود افزود: رویکرد نیروی انتظامی تقویت وحدت و همدلی پلیس با اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که ارتباطات پلیس با مردم را نزدیک تر و عمیق تر کنیم و از ظرفیت های این هفته برای ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس عملکرد و اقتدار پلیس استفاده خواهیم کرد.

سردار رحیمی به اعزام کارشناسان پلیس در جمع مردم اشاره کرد و گفت: در طول هفته ناجا همکاران و فرماندهان در سطح استان با حضور در ۲۴۰ مسجد اهل تشیع و تسنن و ۴۳۰ مدرسه، ضمن شنیدن مشکلات و دغدغه های مردم، نکات و هشدارهای مختلف پلیس را به مردم منتقل می کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در طول هفته نیروی انتظامی، پارک ترافیک به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان و نونهالان با مباحث و موضوعات راهنمایی و رانندگی با همکاری دستگاه های مرتبط، در شهر زاهدان راه اندازی خواهد شد و در این مدت دانش آموزان از این محل دیدن خواهند کرد.

سردار رحیمی به ارتباط نزدیک پلیس با گروه های تأثیرگذار جامعه اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش با سران طوایف و معتمدان محلی و دیدار با اصناف، کسبه و بازاریان در راستای تقویت امنیت جامعه از دیگر برنامه های انتظامی استان در طول هفته ناجا است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور تقویت و ارتقاء فرهنگ ترافیکی، رانندگان نمونه حمل و نقل ناوگان عمومی درون و برون شهری که کمترین تخلفات را داشته اند، شناسایی شده که طی مراسمی در طول هفته نیروی انتظامی از آنان تقدیر خواهد شد.

سردار رحیمی، دیدار فرماندهان با مردم و برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان را از دیگر برنامه های پلیس استان در هفته نیروی انتظامی خواند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افتتاح دو کلانتری مطابق با طرح های مکنا در شهر زاهدان در این هفته گفت: در طول هفته ناجا بالغ بر ۸۰ پروژه عمرانی و پدافندی به منظور افزایش توان عملیاتی پلیس در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری مسلحانه پلیس ایرانشهر با قاچاقچیان مسلح اشاره کرد و گفت: مأموران با شناسایی یک باند بزرگ که اقدام به دپو مواد مخدر می کردند، طی یک درگیری مسلحانه موفق به کشف یک تن و ۱۱۵ کیلو تریاک شد.

انهدام باند جاعلان حرفه ای

این مقام ارشد انتظامی از انهدام باند چهار نفره جاعلان حرفه ای خبر داد و افزود: پلیس ایرانشهر اعضای این باند را که اقدام به جعل اوراق و مهرهای دولتی می کردند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه ضمن کشف تعداد زیادی شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت خدمت، کارت خودرو و گواهی نامه برگه های وکالت نامه جعلی، سه دستگاه کیس و لپ تاپ حاوی اسناد جعلی را کشف کرد.

وی به پرونده ای که در آن، یک قاچاقچی بزرگ بین المللی دستگیر شده بود اشاره کرد و گفت: مأموران در ادامه رسیدگی به این پرونده ضمن دستگیری ۹ تن از سر شاخه های اصلی این باند با همکاری مراجع قضائی، اموال این قاچاقچیان را در سطح کشور پس از شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به کسب رتبه برتر انتظامی استان در اشراف فرماندهی کل قوا اشاره و بیان کرد: این موفقیت در سایه همدلی و تلاش های شبانه روزی همه همکاران سخت کوش در انتظامی استان محقق شده است.

کاهش ۲۶ درصدی سرقت های مسلحانه

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش پلیس استان برای کاهش جرایم خشن و مهم در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت های مسلحانه در سطح استان ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وقوع جرایم مختلف از ابتدای سال جاری ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده بطوریکه توانسته ایم با تدوین و اجرای انواع برنامه ها و طرح های پلیسی ۸۹ درصد جرایم رخ داده در سطح استان را کشف کنیم.

کشف ۶۲ تن و ۴۵۷ کیلو انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان با اشاره به انهدام ۷۰ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان گفت: مأموران از ابتدای سال جاری موفق به کشف ۶۲ تن و ۴۵۷ کیلو انواع مواد مخدر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل بیش از سه هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا خبر داد و گفت: در این پرونده ها ۳۱۴ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق کشف شد که از نظر ارزش ریالی ۱۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تماس بیش از ۹ هزار شهروند با سامانه ۱۹۷ استان اشاره و خاطر نشان کرد: در این تماس ها، ضمن اینکه شکایت از مأموران پلیس استان ۸۵ درصد کاهش داشته، انتقاد از عملکرد پلیس ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد؛ همچنین میزان تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر : ۴۱۳۹۸۷