خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایلنا:

میدان گازی کیش مشکلی برای گردشگری ایجاد نمی‌کند

ترکان گفت: به خاطر آلودگی‌های احتمالی و ایجاد مزاحمت برای گردشگری، وزارت نفت پالایشگاه‌هایی را در ساحل کیش پیش‌بینی کرده است.

اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اینکه آیا پروژه گازی میدان کیش تناقضی با گردشگری منطقه دارد یا خیر؟ گفت: در جزیره کیش میدان بزرگ گازی وجود دارد که یک سوم آن در جزیره و دو سوم آن در دریا واقع است بنابراین طرح توسعه آن به این ترتیب است که باید دو سکوی دریایی یک سکو روی خشکی  و یک سکو نیز در دریا ساخته شود.

وی افزود: در حال حاضر سکوی روی خشکی که شامل دو پلتفرم است، احداث شده و چاه‌ها نیز حفر شده ولی روی سکوی دریایی هنوز کار نشده است.

ترکان تصریح کرد: قرار است که تولیدات گاز اینجا به ساحل برود و پالایشگاه نیز در منطقه ساحلی واقع شده و در خود جزیره نیست که ایجاد آلودگی کند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر آلودگی‌های احتمالی احداث پالایشگاه در محدوده جزیره و نامناسب بودن و امکان ایجاد مزاحمت برای گردشگری وزارت نفت پالایشگاه‌ها را در ساحل پیش‌بینی کرده است.

 دبیر شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی همچنین تاکید کرد: البته چاه‌ها هم بعد از اینکه حفاری می‌شوند فقط یک پلتفرم هستند و درشان بسته است و گاز از خط لوله به ساحل می‌رود و مشکلی در زمینه ایجاد آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کند.

کد خبر : ۴۱۳۴۸۱