خبرگزاری کار ایران

جام کنفدراسیون والیبال آسیا؛

ایران با شکست کره جنوبی صدرنشین شد

تیم ملی ب والیبال ایران در سومین مسابقه خود در دور مقدماتی جام کنفدراسیون مردان آسیا موفق به شکست کره جنوبی شد تا با عنوان صدرنشین گروه دوم این رقابت ها به مرحله حذفی صعود کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی از ساعت 11 و 30 دقیقه امروز (شنبه) به وقت تایلند در نخستین مسابقه روز سوم پنجمین دوره جام کنفدراسیون مردان آسیا در شهر ناخون پاتوم به مصاف یکدیگر رفتند.
ملی پوشان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر 16 کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از پیش رو برداشتند تا با سه برد و 9 امتیاز کامل به عنوان تیم صدرنشین گروه دوم راهی مرحله حذفی شوند.
ناصر شهنازی سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران در ابتدای این دیدار سامان فائزی، مسعود غلامی، علیرضا مباشری، رحمان داوودی، علیرضا بهبودی، رضا قرا و مصطفی حیدری را به عنوان بازیکنان شروع کننده تیم ایران به زمین مسابقه فرستاد.
«نامسونگ کیم» سرمربی تیم ملی کره جنوبی نیز از ترکیب سونگ وون لی (کاپیتان)، سونگ جیونگ هان، این هیوک کیم، کیونگ مین هوانگ، جون هیوک جونگ، جائی وی کیم و سانگوک لی (لیبرو) در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.
«وانگ یون» از چین و «هسو کنگ هائو» از چین تایپه یه ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.
تیم‌های شرکت کننده در پنجمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا فردا (یکشنبه) استراحت دارند و روز دوشنبه مرحله حذفی این رقابت‌ها پیگیری خواهد شد.

** ست نخست (ایران 25 – کره جنوبی 23)
امتیاز اول و دوم ست نخست این مسابقه به کره جنوبی رسید. علیرضا مباشری در ست نخست به دلیل اعتراض به رای داور کارت زرد دریافت کرد. وقت استراحت نخست هشت بر پنج به سود کره جنوبی شد. در امتیاز 10 بر 6 شهنازی وقت استراحت گرفت تا اختلاف بیشتر نشود. وقت استراحت دوم ست نخست نیز 16 بر 11به سود کره جنوبی شد. ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد و سرمربی کره وقت استراحت درخواست کرد اما امتیاز 14 نیز با سرویس خوب رحمان داوودی به دست آمد. دو امتیاز حساس دیگر از دفاع خوب ایران به دست آمد. در امتیاز 17 بر 16 به سود کره، سرمربی این تیم دوباره وقت استراحت گرفت.
در ادامه محمد طاهر وادی و امین اسمعیل نژاد به جای بهبودی و قرا به میدان آمدند. دفاع خوب علیرضا مباشری ایران و کره جنوبی را در امتیاز 18 مساوی کرد. سرویس مسعود غلامی امتیاز 21 را برای ایران به ارمغان آورد و تیم ایران یک امتیاز از کره پیش افتاد. در نهایت این ست پس از افت و خیر فراوان 25 بر 23 به سود ایران به پایان رسید.

** ست دوم ( ایران 25 – کره جنوبی 17)
تیم ایران ست دوم را نیز بدون تغییر نسبت به ست نخست شروع کرد. امتیاز نخست این ست به ایران رسید. در ادامه بازیکنان با ارائه نمایشی مناسب رقابت نزدیکی با کره جنوبی داشتند و در امتیازهای پنج تا هفت مساوی پیش رفتند. وقت استراحت نخست ست دوم  8 بر 7 به سود ایران شد. برتری تیم ایران نسبت به حریف ادامه داشت و سرمربی کره در امتیاز 12 بر 9 به سود ایران وقت استراحت درخواست کرد. تعدادی از سرویس‌های دو تیم به تور برخورد کرد و در نهایت وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 12 برای ایران به دست آمد. در امتیاز 20 بر 16 کره جنوبی دوباره درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 23 بر 17 امین اسمعیل نژاد و محمدطاهر وادی به میدان آمدند و در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسید.

** ست سوم ( ایران 25 – کره جنوبی 16)
در ست سوم محمدرضا موذن به جای مصطفی حیدری به بازی آمد. تیم ایران باز هم نخستین امتیاز را به دست آورد. وقت استراحت فنی اول نیز به ایران رسید. در امتیاز 12 بر 5 به سود ایران اختلاف امتیاز دو تیم به هفت رسید. در امتیاز 15 بر 9 به سود ایران شهنازی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز 16 بر 9 به ایران رسید. امین اسمعیل نژاد، محمد طاهر وادی و بابک امیری نیز در این ست به میدان آمدند.
تیم کره جنوبی در این ست هیچ حرفی برای گفتن برابر ملی پوشان ب ایران نداشت و در نهایت این ست نیز 25 بر 16 به سود ایران به پایان رسید تا تیم ملی ب کشورمان با سه برد متوالی و 9 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه دوم راهی مرحله حذفی شود.

 

کد خبر : ۴۱۳۲۲۲