خبرگزاری کار ایران

تاروردی زاده در گفت وگو با ایلنا خبر داد:

آبیاری تحت فشار بیش از 65 درصد کلزا کشت شده در پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: بیش از 65 درصد کلزا کشت شده بصورت آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

عیسی تاروردی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پلدشت با اعلام این خبر گفت: با برگزاری کلاس های ترویجی ،اطلاع رسانی همه روزه از طریق شبکه های اجتماعی محلی و بیان واقعی فواید عملکرد و ارزش ریالی هر هکتار تولید این محصول در مقایسه سایر محصولات و ایجاد اعتماد بین بهره برداران در سال جاری با افزایش کشت بی نظیر کشاورزان مواجه شده ایم.

وی با اشاره به حمایت های دولت از کلزا کاران در سال جاری گفت: در سال جاری کشت نسبت به سنوات گذشته مکانیزه تر شده بطوریکه دو دستگاه بذر کار پوتینگ تمام اتوماتیک با کشت بذر و کود همزمان اجرای عملیات آماده سازی دیسک و ...شبانه روز حدود 30 هکتار هر کدام کشت می کنند.

تاروردی زاده افزود: علاوه بر آن 5 دستگاه کارنده کلزا عملیات کشت این محصول را عهده دار هستند ،بطوریکه در سال جاری کشت کلزا به صورت سنتی دستی منسوخ  شده است و بیش از 65%کلزا کشت شده بصورت آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت افزود: در سال گذشته کل سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان 179 هکتار بوده و با این سطح مقام اول را در سطح استان داشتیم ،ولی در سالهای جاری تا به حال بیش از 900هکتار عقد قرار داد شده و پیش بینی می کنیم در صورت مساعد بودن شرایط این مقدار به بیش از 1200هکتار افزایش می یابد.

وی ابراز داشت: هر چند برنامه ابلاغی این مدیریت 850هکتار بوده ولی با توجه به پتانسیل ها و تدابیر اتخاذ شده پیش بینی می شود بیش از 40% افزایش برنامه ابلاغی از سطح زیر کشت برخوردار باشیم.

تاروردی زاده در پایان قیمت تضمینی خرید کلزا را 27830 ریال عنوان کرد.

کد خبر : ۴۱۳۰۲۳