خبرگزاری کار ایران

نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا:

کنگره سعی می کند هزینه خرید هواپیماها توسط ایران را بالا ببرد

در پی تهدید کاخ سفید به وتوی لوایح ضد ایرانی که روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است، یکی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا مدعی شد: کنگره تلاش می‌کند هزینه و زمان دستیابی ایران به هواپیماهای تازه خریداری شده‌اش را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته کاخ سفید تهدید کرد که باراک اوباما از حق وتوی رییس‌جمهور برای رد دو لایحه ضد ایرانی استفاده خواهد کرد. اولین لایحه مربوط به افشای دارایی‌های رهبران ایران است و دومین لایحه به منع هرگونه پرداخت باج به ایران در آینده است.

روزنامه رژیم صهیونیستی اورشلیم پست در رابطه با نظر کاخ سفید در خصوص این لوایح مدعی شد: دولت اوباما این لایحه را درک کرده اما لایحه دوم را مسخره می‌کند و گفته است که این یک توصیه ناقص در پاسخ به مشکلی است که اصلا وجود خارجی ندارد. این روش تعهدات آمریکا را تضعیف می‌کند و بدون شک به نفع ایران است.

به ادعای این روزنامه صهیونیستی لایحه منع باج دادن به ایران برجام را به چالش می‌کشد.

به گفته اورشلیم پست منتقدان دولت اوباما در کپتول هیل (کنگره) مدعی شده‌اند که رییس جمهور در دفاع از توافقی که به گفته خود مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی‌اش است، زیاده‌روی می‌کنند. از سویی دیگر، دولت آمریکا مجوز فروش ایرباس به ایران ایر را روز چهارشنبه صادر کرد.

پیتر روسکام نماینده جمهویخواه کنگره آمریکا گفت: این عجیب نیست که بشنویم بار دیگر کاخ سفید تصمیم سیاسی ای برای ساکت نگه داشتن ایران به قیمت امنیت ملی آمریکا گرفته است.

او در اظهاراتی مضحکانه و عاری از حقیقت مدعی شد: ایران ایر به استفاده از هواپیماهای مسافربری برای کمک به بشار اسد و توزیع کمک به شبکه ترور جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد. جای شکرش باقی است که همچنان موانع زیادی برای اینکه ایران عملا به هواپیماهای جدید دسترسی پیدا کند وجود دارد و باز جای شکرش باقی است که کنگره تلاش می‌کند این فرایند را تا جایی که ممکن است سخت‌تر و هزینه‌برتر کند.

 

 

کد خبر : ۴۱۲۹۸۳