خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مشهد هشدار داد:

از مزاحمت تلفنی برای نوامیس به سادگی نمی‌گذریم

کد خبر : ۴۱۲۸۱۶

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: کسانی که به بهانه های مختلف برای افراد و به ویژه بانوان مزاحمت ایجاد می‌کنند بدانند مدعی العموم به سادگی از آنها نخواهد گذشت.

به گزارش ایلنا،  قاضی محمد بخشی محبی با اشاره به شکایت برخی از شهروندان به مراجع قضایی  درخصوص  انواع مزاحمت های تلفنی  ساده یا همراه با توهین وتهدید اظهار داشت : مزاحمت تلفنی اگرچه به ظاهر ساده و بی اهمیت به نظر می رسد اما در برخی پرونده ها همین مزاحمت ها منجر به فروپاشی یک خانواده از یکدیگر و مشکلات عدیده ای شده است.

وی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی و افزایش مدت حضور در این شبکه ها به خودی خود متاسفانه باعث ایجاد برخی سوتفاهم ها و مشکلات برای برخی خانواده ها شده است و مزاحمت های تلفنی که رخ می دهد به این بد دلی ها دامن میزند و زندگی بزه دیده را مختل نیز می سازد.

قاضی بخشی محبی افزود: برخی از مزاحمت های تلفنی به دلیل کینه و خصومت های شخصی اتفاق می افتد و در قالب آن جرائم دیگری از جمله توهین و تهدید نیز رخ می دهد که آن ها نیز قابل رسیدگی و مجازات هستند.

وی بیان داشت : در ماده 641 قانون مجازات اسلامی تصریح شده است که هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات،  به حبس  تا شش ماه محکوم خواهد شد. 

وی افزود : با تغییراتی که در قانون ًایجاد شده  ومیزان مجازات مقرر قانونی  این جرایم مستقیما در دادگاه مورد رسیدگی قرار میگیرد . 

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد ضمن اشاره به قانون تاسیس مخابرات ادامه  داد: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود برای بار دوم ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

وی با توصیه خطاب به شهروندانی که تلفن همراه ایشان سرقت یا مفقود میشود تاکید کرد: شهروندان در هنگام وقوع این مشکلات حتما سیم کارت خود را بسوزانند تا امکان سواستفاده مزاحمین و افراد بیماری که از هر فرصتی برای ارتکاب جرم های کوچک و بزرگ استفاده می کنند از بین برود چرا که در بسیاری از مواقع بزه دیدگانی با مراجعه به دادسرا اعلام کرده اند که گوشی شان دزدیده شده و چندی بعد خودشان به عنوان متهم مزاحمت تلفنی به دادسرا احضار شده اند و بعد از تحقیقات مشخص شده به امید پیدا کردن گوشی خود یا ردیابی آن سیمکارت خود را نسوزانده اند و  خط مورد استفاده مجرمین قرار گرفته است .

معاون دادستان مشهد در پایان گفت : وظیفه مدعی العموم ایجاد آرامش و امنیت در اجتماع است و از آنجایی که جرایم ارتکابی بوسیله تلفن این امنیت را مختل می سازد از هیچ تلاشی برای مقابله با آن فروگذار نخواهیم کرد به ویژه آنکه جرم جنبه عمومی داشته و حتی در صورت گذشت شاکی باز هم حکم به مجازات برای مجرم صادر میشود و مدعی العموم به عنوان شاکی باقی می ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز