خبرگزاری کار ایران

گالری ایوان میزبان شش دهه نقاشی پشت شیشه

مجموعه‌ای از نقاشی پشت شیشه بانوی هنرمند ۸۷ ساله در گالری ایوان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، گالری ایوان از روز جمعه ۲ مهرماه میزبان مجموعه‌ای از آثار نقاشی و نقاشی پشت‌شیشه مهین عظیما است. در این نمایشگاه که "تماشاگر رویا" نام دارد نزدیک به ۶۰ اثر از این هنرمند که طی سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۹۴ خلق شده‌اندبه نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در مراسم افتتاحیه از کتاب زندگینامه و مجموعه آثار این بانوی هنرمند، با مقدمه‌ای از پرویز کلانتری، رونمایی می‌شود.

مهین عظیما متولد ۱۳۰۸ و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و پس از آشنایی بانقاشی پشت شیشه تمام تلاش خود را معطوف به احیای این هنر فراموش شده کرد تا این تکنیک نقاشی را با سبکی مدرن دوباره زنده کند. در سال ١٣٨٢ شورای ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی با کسب درجه یک هنری مدرک دکتری به این هنرمند اعطا کرد.

مهین عظیما تاکنون نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی را در ایران و کشورهایی چون بلژیک، فرانسه، یوگسلاوی و ترکیه برپا کرده است و سال ۲۰۰۲ نمایشگاهی از آثار او در دانشگاه هاروارد برگزار شد.

گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد.

نمایشگاه "تماشاگر رویا "۲ تا ۹ مهرماه ۱۳۹۵ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

کد خبر : ۴۱۲۷۶۶