خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ارکستر خانه هنرمندان/ محمد سریر هم رهبر ارکستر شد

آیین رونمایی از ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران با حضور علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ آیین رونمایی از ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، محمد سریر رییس شورایعالی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان و علاقمندان در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

مجید رجبی معمار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به فعالیت خانه هنرمندان ایران در رشته‌های مختلف هنری اشاره کرد و گفت: خانه هنرمندان ایران در زمینه فعالیت‌های مختلف هنری به ویژه هنرهای تجسمی و تئاتر کارنامه بسیار خوبی دارد. ما در این میان تلاش کردیم با توجه به اهمیت رشته موسیقی در این زمینه نیز گام‌هایی برداریم، به همین منظور به همت دکتر محمد سریر، ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران رسماً در روز عید سعید غدیرخم فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز خوشحالی از ورود محمدرضا شجریان به کشور و بهبود نسبی او گفت: خوشبختانه به همت تیم پزشکی و دعای مردم و دوستداران هنر، استاد آواز ایران به سرزمین مادری خود بازگشتند. امید است ایشان هرچه زودتر بهبودd کامل یابند و بار دیگر در صحنه هنر این سرزمین حاضر شوند.

رجبی معمار در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: متاسفانه در روزهای اخیر مطالب یک نشریه باعث ناراحتی مردم، هنرمندان و دوستداران هنر شده است که امیدوارم مسئولان محترم کشور در برابر این موضوع تدبیری بیندیشند و با اقدام خود از تکرار دوباره چنین موضوعاتی جلوگیری کنند.

محمد سریر آهنگساز و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز طی سخنانی کوتاه درباره ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران گفت: میانگین سن نوازندگان ما در این گروه تنها ۲۰ سال است، اگرچه سن نوازندگان ما نسبتا پایین است اما این گروه ظرفیت‌های هنری بسیار بالایی دارد که قطعا در آینده بیشتر جلوه‌گری خواهد کرد.

وی افزود: باید در حوزه موسیقی بکوشیم به یک صدای واحد و هماهنگ دست پیدا کنیم تا از این طریق بتوانیم سنت و فرهنگ موسیقایی خود را به نسل‌های بعد انتقال دهیم. جوانان امروز با عشق به موسیقی می‌توانند در آینده به عنوان هنرمندانی بزرگ موسیقی ملی این سرزمین را پاس بدارند.

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی پس اجرای ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران از دو نمایشگاه «هنر برای صلح» و نمایشگاه آثار هنرمندان جانباز و ایثارگر در خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.

دبیر شورای امنیت ملی در جریان بازدید از نمایشگاه «هنر برای صلح» گفت: ما همیشه ملت صلح‌طلبی بوده‌ایم، اما این به معنای ظلم‌پذیری نیست و هنرمندان ما باید به این مهم توجه کنند. ما هیچ گاه قصد تجاوز نداشته‌ایم اما پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد، این مهم در بخش فرهنگی و هنری بر عهده هنرمندان است.

بعد از برگزاری مراسم سخنرانی قطعه‌های «ای ایران»، «علی ای همای رحمت»، «شیرین و فرهاد» در آیین رونمایی از ارکستر خانه هنرمندان ایرانی به رهبری محمد سریر اجرا شد.

علی مسیبی، کامران عروج زاده، سمیرا محسنی، نوید ناصحی‌فر، فرهاد خزری، گلناز نویدان، فرزاد امیدی، نوید یزدانیان، آناهیتا خسروی، بهاره یاوری، روشنک کی‌منش و سمیه کنعانی، کیانا آرامش، علی بهارلو، ملیکا راسخی‌نژاد، فرامرز عباسی، مهدی زارعی، موحد مهدوی، حمیده عباسی‌پور، محمد ابراهیم‌زاده، محمدرضا نامجو، فرشاد حیدری، کیوان دباغی، پرنیان آقایانی، مهرنوش مهرپوریا، سهیل ملک‌زاده، ویدا ملاحسنی، گلسانا شناسایی، المیرا نعمت‌زاده و سحر بغدادی اعضای گروه کر و نوازندگان ارکستر خانه هنرمندان ایران را تشکیل می‌دادند.

کد خبر : ۴۱۲۶۷۵