خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه به ایلنا خبر داد:

راه‌اندازی 3200 مرکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان در سال جاری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از راه‌اندازی 3200 مرکز فرهنگی – قرآنی امامزادگان در سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از لامرد افزود: قطب فرهنگی شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه های اصلی اوقاف در سال جاری است که امسال برنامه راه اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی- قرآنی را در مجموعه امامزادگان و همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی اعم از طرح ملی حفظ قرآن کریم و بحث سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده را در امامزادگان در دستور کار قرار دادیم و یک قرارگاه متمرکزی را در مراکز استان‌ها طراحی کردیم که هم عمران و آبادانی در آستان مقدس امامزادگان و هم بحث های قرآنی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت مردمی دنبال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 2400 مرکز فرهنگی- قرآنی را تا سال گذشته در آستان مقدس مقدس امامزادگان راه‌اندازی کردیم و ان‌شاالله مرکز فرهنگی – قرآنی 3200 امامزاده در امسال فعال خواهند شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند که بخش عمده این مراکز فرهنگی با استقرار روحانیون شکل گرفته است.

وی ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را یکی از برنامه های اصلی اوقاف عنوان کرد و اظهار داشت: اول انقلاب تا سال 89، متوسط وقف جدید در هرسال 198 وقف بوده است اما در چند سال اخیر با اجرای طرح جامع تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، سیاست های سازمان به سمت وقف‌های مشارکتی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رفع نیازهای جامعه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی بیان کرد: سال گذشته 2800 وقف ثبت شده است و بیش از 3600 وقف هم در پنج ماهه سال جاری به ثبت رسیده است و این نشان می دهد که اگر ما عرصه ها را برای مردم آماده کنیم نیز خیرین و مردم وقف‌های خوبی را برای بهبود نیازهای جامعه انجام می دهند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی‌اوقاف، دکتر مومن‌زاده مدیرکل مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به منظور شرکت در سالروز تاسیس موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله و همچنین حضور در همایش تجلیل از 700 حافظ قرآن کریم و بازدید از مراکز قرآنی به شهرستان لامرد سفر کرده اند.

بازدید مدیران اوقاف از بقاع متبرکه شهرستان لامرد و اجرای زنگ مدارس قرآنی و نشست با مربیان و اساتید قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

کد خبر : ۴۱۲۶۶۴