خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌هایی از مراسم رژه نیروهای مسلح؛

اولین سخنرانی رییس جدید ستادکل/ خداحافظی فرماندهان بدون مصاحبه با خبرنگاران +فیلم و عکس

مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح کشورمان در جوار حرم امام خمینی (ره) و با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح کشورمان که به مناسبت فرارسیدن ۳۱شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس انجام شد و در آغاز مراسم پس از تلاوت آیاتی از قران کریم، سرلشکر محمدحسین باقری به عنوان رییس ستادکل نیروهای مسلح سخنرانی کرد.

اولین سخنرانی رییس جدید ستادکل نیروهای مسلح

سرلشکر باقری در اظهارات خود ضمن تاکید بر اینکه آزمایش‌های نظامی کشورمان بر اساس جدول زمان‌بندی شده ادامه می‌یابد و غیرقابل تغییر است، گفت: هرگاه صلاح بدانیم آنها را رسانه‌ای می‌کنیم.

درحالی که حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک به‌سر می‌برد، سرلشکر باقری در غیاب رییس‌جمهور، در مراسم رژه امسال سخنرانی کرد.

رژه امروز نخستین رژه از زمان انتصاب سرلشکر محمدحسین باقری به عنوان فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور بود.

رژه نیروهای مسلح

خداحافظی فرماندهان بدون مصاحبه با خبرنگاران

در پایان مراسم هیچ‌یک از فرماندهان و امرای ارتش و سپاه در جمع خبرنگاران حاضر نشدند و از انجام مصاحبه با اصحاب رسانه خودداری کردند. این درحالی است که در سال‌های گذشته همواره بلافاصله پس از اتمام مراسم، فرماندهان و امرای ارتش در جمع خبرنگاران حاضر شده و مصاحبه می‌کردند.

سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار اشتریان فرمانده نیروی انتظامی و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم حضور داشتند.

مراسم رژه بدون نشست خبری فرمانده سپاه

امسال نشست خبری سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که هر ساله در روز ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شد نیز بدون اعلام قبلی برگزار نشد.

نمایش سامانه موشکی برد بلند S-۳۰۰

سامانه موشکی برد بلند S-۳۰۰ از نوع PMU۲ که اخیرا از روسیه تحویل شده، درحالی به همراه لانچرهای پرتاب این سامانه به نمایش درآمد که درجریان رژه ۲۹ فروردین بخش‌هایی از سامانه‌های آن برای اولین‌بار رونمایی شده بود و در رژه امروز به طور تقریباً کامل به نمایش درآمد.

رژه نیروهای مسلحرژه نیروهای مسلح

نمایش ۱۶ فروند موشک‌ بالستیک دوربرد

رژه سامانه‌های موشکی هوافضای سپاه از دیگر بخش‌های این مراسم بود که بر این اساس موشک‌های پدافند هوایی طبس، سام ۶، تور ام ۱ و موشک‌های بالستیک قدر F و H‌ و سجیل از جمله این سامانه‌ها بودند. همچنین موشک دوربُرد «عماد» با برد ۱۶۵۰ کیلومتر هم برای اولین‌بار در رژه حاضر بود. تعداد موشک‌های بالستیک دوربرد حاضر در رژه ۱۶ فروند بود.

آماده‌باش در خلیج‌فارس

با این حال شاید مهمترین حاشیه مراسم رژه امسال ۳۱شهریور مربوط به سکوت رسانه‌ای فرماندهان حاضر در مراسم پایتخت و در مقابل، اظهارنظرهای صریح و کوبنده فرماندهان حاضر در مراسم رژه خلیج‌فارس در بندرعباس بود که از آن می‌توان به‌عنوان آخرین قسمت از سریال رویارویی‌های جدید در خلیج فارس میان ایران و آمریکا تفسیر کرد.

پوشش رسانه‌ای یک رژه منظم توسط خبرنگاران ایرانی و خارجی

همزمان با برگزاری منظم مراسم رژه امروز در تهران، حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس که از رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی در محل برگزاری رژه حاضر شده بودند و با نظم و انضباط قابل‌قبول، در طول برگزاری مراسم به پوشش خبری آن پرداختند نیز جالب‌توجه بود.

رژه نیروهای مسلحرژه نیروهای مسلحرژه نیروهای مسلحرژه نیروهای مسلح

کد خبر : ۴۱۲۵۸۷