خبرگزاری کار ایران

آمریکا، روسیه را به حمله به کاروان کمک‌های انسانی در سوریه متهم کرد

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند نتیجه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که جنگنده‌های روسیه کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل متحد و انبار هلال احمر سوریه را در نزدیکیِ حلب هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  مقام‌های آمریکایی، روز سه‌شنبه اعلام کردند، نتیجه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که هواپیماهای «سوخوی ۲۴» روسیه کاروان کمک‌های انسانی سازمان ملل و انبار هلال احمر سوریه را در نزدیکی حلب هدف قرار داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که کاروان امدادرسانی که توسط سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی تدارک دیده شده بود در منطقه «أورم الکبرى» در غرب حلب هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله، سازمان ملل عملیات کمک‌رسانی خود را در سوریه به حالت تعلیق در آورد.

صلیب سرخ جهانی اعلام کرده است در این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر از جمله «عمر برکات» مدیر هلال احمر سوریه در «أورم الکبرى» کشته شدند.

این کمک قرار بود به شرق حلب منتقل شود جایی که در حدود ۲۵۰ هزار نفر در محاصره قرار دارند. ساکنان این منطقه هم اکنون با کمبود آب، مواد غذایی و دارو مواجه‌اند.

«بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد حمله روز دوشنبه به کاروان کمک‌های انسانی در سوریه را «مشمئز کننده، وحشیانه و ظاهرا عمدی» خوانده است.

کد خبر : ۴۱۲۵۰۱