خبرگزاری کار ایران

به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛

رییس جمهور وارد نیویورک شد

رییس جمهور روز سه شنبه به وقت محلی ، برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد و در فرودگاه جان اف کندی ، مورد استقبال سفیر و کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دیدار و گفت‌و‌گو با شماری از مقامات ارشد کشورهای جهان، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی و ملاقات با رهبران ادیان الهی در کنار سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله برنامه های فشرده حجت الاسلام حسن روحانی  در سفر به نیویورک  است.

رییس جمهور پیش از سفر به نیویورک ، دیداری رسمی از کوبا داشت و با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا  و رائول کاسترو رییس جمهوری این کشور  دیدار و گفت وگو کرد.

در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و کوبا به ریاست روسای جمهوری دو کشور، راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری های تهران - هاوانا  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی در نخستین مرحله از سفر خود به قاره امریکا نیز در هفدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش غیر متعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا شرکت کرد و ضمن سخنرانی در این اجلاس و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران، با شماری از مقام های ارشد کشورهای شرکت کننده در این نشست گفت وگو و تبادل نظر کرد.

کد خبر : ۴۱۲۴۸۴