خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری در بدو ورود به هاوانا:

کوبا کشور انقلابی و دوست ایران اسلامی است

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه ایران و کوبا دو کشوری هستند که تحت فشار برخی قدرت‌ها بوده‌اند، گفت: کوبا کشور انقلابی و دوست ایران اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در فرودگاه خوزه مارتی هاوانا در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ما در این سفر در ملاقات با مقام‌های ارشد کوبا درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری گفتگو خواهیم کرد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، گفت: جلسه بسیار خوبی بود و تمامی نکات در بیانیه تصویب و نظرات جمهوری اسلامی ایران و فعالیت 4 ساله دوره ریاست تهران در قالب سخنرانی در اجلاس تبیین شد.

روحانی اظهار داشت: همچنین در حاشیه نشست اجلاس سران غیرمتعهدها چندین ملاقات نیز با سران کشورهای شرکت‌کننده انجام شد.

حسن روحانی ظهر دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه خوزه مارتی هاوانا شد و در بدو ورود توسط معاون رییس‌‌جمهوری و وزیر اقتصاد کوبا مورد استقبال قرار گرفت. مراسم استقبال رسمی قرار است بعد از ظهر امروز به وقت محلی در محل کاخ انقلاب و توسط رائول کاسترو رییس‌‌جمهوری کوبا برگزار شود.

دیدار و گفت‌وگو با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، رائول کاسترو رییس‌‌جمهوری کوبا، حضور در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور و امضای اسناد همکاری از جمله برنامه‌های حسن روحانی در سفر به کشور کوبا است.

کد خبر : ۴۱۲۳۵۶