خبرگزاری کار ایران

تاج‌گردون:

مشکل مالی پتروشیمی گچساران حل شد

نماینده گچساران و باشت از حل شدن مشکل مالی پتروشیمی گچساران خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا تاج‌گردون در نشست رفع مشکلات پتروشیمی گچساران و کهگیلویه که با حضور مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس صورت گرفت، اظهار داشت: شهرستان گچساران روزانه بیش از 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: در حال حاضر شهرستان گچساران جزو مناطق ویژه اقتصادی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور بوده و دولت آن را تصویب کرده است.

وی گفت: از منظر اقتصادی و استفاده از زمان، فرصت مناسبی برای گرفتن اعتبار صنایع پایین دستی نفت و گاز است که اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان به صنایع پایین دستی اختصاص داده شد.

تاج‌گردون با اشاره به اینکه راه‌اندازی پتروشیمی گچساران ملزم به راه‌اندازی پالایشگاه بید بلند است، تصریح کرد: پالایشگاه بید بلند باید احداث شود تا بتواند خوراک پتروشیمی گچساران و کهگیلویه را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس زمان‌بندی سال 97 پتروشیمی گچساران باید به اتمام برسد، افزود: پتروشیمی این شهرستان بعد از راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارد.

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت خاطرنشان کرد: امروز خوشحال هستیم که نماینده مردم کهگیلویه بزرگ نیز در کمیسیون انرژی تلاش خود را برای راه‌اندازی این دو واحد پتروشیمی انجام می‌دهد و امیدواریم تلاش‌هایمان به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: بالاخره روزی ذخیره نفتی این منطقه به اتمام خواهد رسید، از این رو امروز ما باید به فکر فردا و آینده باشیم.

کد خبر : ۴۱۲۳۴۱