خبرگزاری کار ایران

مرفاوی: به تیم 30 میلیاردی گیر نمی‌دهند اما به تیم ما کار دارند

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: به تیمی که 30 میلیارد هزینه کرده و نتایج خوب نگرفته گیر نمی‌دهند اما به تیم ما که 4 میلیارد هزینه کرده گیر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا ضمن تبریک عید غدیر قم گفت: ما فردا بازی بسیار سختی مقابل حریف‌مان داریم. البته زمان کمی برای تمرین کردن داشتیم و به همین دلیل بیشتر ریکاوری کردیم هر چند که بازی فردا بسیار مهم است و می‌خواهیم با یک بازی تاکتیکی به مصاف سایپا برویم. این را هم باید بگویم که سایپا تیم جوان و با تجربه‌ای دارد که از یک مربی با اخلاق که در این چند سال موفق بوده بهره می‌برد.

وی ادامه داد: ما فردا بازی سختی داریم و اینطور نیست که بگوییم چون میزبان هستیم کار تمام است چرا که سایپا تیم خوبی است و باید با انجام یک بازی تاکتیکی و محکم بتوانیم اولین برد خودمان را به دست بیاوریم. باید بگویم ما بازی قبل هم می‎توانستیم 3 امتیاز بگیریم اما اشتباه داوری به ما ضربه زد. خیلی‌ها می‌گویند ما تا به حال برنده نشدیم اما ما با صبر و حوصله به اینجا رسیدیم و به برد هم می‌رسیم. البته برخی‌ها کم لطفی می‌کنند و به تیم‌های 30 میلیارد تومانی گیر نمی‌دهند اما به تیم‌های 4 میلیارد تومانی گیر می‌دهند. تیم‌های بالای سر ما نهایتا یکی دو امتیاز از ما بیشتر دارند اما ما تیمی هستیم که دیر شروع کردیم و مشکلات خاص خودمان را داریم. البته باید بگویم که جهش فنی خوبی داشتیم و پیشرفت ما از نظر فنی مشهود است.

سرمربی صبای قم در خصوص اینکه در بازی قبلی این تیم آشفتگی در خط دفاع دیده می‌شد، اظهار داشت: به هر حال در فوتبال همه چیز به هم ربط دارد. در بازی قبل ما 45 دقیقه قبل از شروع بازی به استادیوم رسیدیم و 20 دقیقه اول بدن بازیکنان سنگین بود. این موضوع باعث شد به ما فشار زیادی وارد شود اما بعد از آن به بازی مسلط شدیم و تا دقیقه 90 از سیاه‌جامگان بهتر بودیم. هر چند که در فوتبال حرفه‌ای رخ دادن چنین اتفاق‌هایی جالب نیست و باید برنامه‌ریزی مربی مو به مو پیش برود. چرا که اگر خللی پیش بیاید کل کار به مشکل می‌خورد. متأسفانه شرایطی دست به دست هم داد که ما دیر به سمت استادیوم حرکت کردیم.

وی در خصوص اینکه مربیان تیم ملی بازی صبا را در نظر دارند و این احتمال وجود دارد که بازیکنی از این تیم به تیم ملی راه پیدا کند، افزود: امیدوارم که در تیم ملی نماینده داشته باشیم. اگر بازیکنی از تیم ما به تیم ملی برود برای ما و باشگاه صبا و مردم استان قم باعث افتخار خواهد بود.

مرفاوی درباره محروم و مصدوم صبا در بازی فردا هم افزود: خوشبختانه همه بازیکنان سرحال هستند و مشکلی برای بازی فردا وجود ندارد.

سرمربی صبای قم در مورد تغییراتی که در تیم در بین بازیکنان به وجود‌ آورده اظهار داشت: بازیکنان گوش چپ و راست ما کار خودشان را انجام می‌دهند اما گاهی در تیم جابه‌جایی که به وجود می‌آید برای تقویت تیم است از طرف دیگر ما بازیکنانی داریم که چند پسته هستند و می‌توانیم از این ویژگی مثبت استفاده کنیم. به طور مثال بازیکنانی مثل وحید امرایی، رضا عنایتی، کریم اسلامی و قاسم دهنوی در پست‌های مختلف می‌توانند برای تیم مفید باشند.

وی در مورد مشکلاتی که در مشهد برای صبا پیش آمد و این احتمال وجود دارد که این مسائل صبا را در ادامه راه دچار مشکل کند خاطرنشان کرد: به هر حال این مسائل در ابتدای فصل رخ می‌دهد و برای ما تجربه خواهد شد چرا که اشتباه را نمی‌توان دوبار انجام داد. باید هر طور شده پشتیبانی باشگاه هماهنگ‌تر باشد. به خصوص اینکه ما یک بازی دیگر در مشهد داریم و از طرفی سه بار هم باید به تبریز برویم و اگر این هماهنگی‌ها وجود نداشته باشد دچار مشکل خواهیم شد. البته این را هم بگویم که مشکلات مالی هست اما باید آنها را مدیریت کرد. همچنین باید بتوانیم ظاهر خود را حفظ کنیم چرا که همه باشگاه ها مشکل مالی دارند.

مرفاوی در مورد ساکت الهامی هم خاطرنشان کرد: به هر حال او همکار ماست و زحمات زیادی می‌کشد اما از او خواسته‌ایم که کمتر جنب و جوش داشته باشد.

 

کد خبر : ۴۱۲۳۲۲