خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران خبرداد:

کشف کلاهبرداری اینترنتی 2 میلیارد ریالی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۲۰۷

فرمانده انتظامی استان مازندران، از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی دو میلیارد ریالی خبر داد .

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از پایگاه خبری پلیس،در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مازندران مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش به صورت غیر قانونی و اینترنتی بیش از 80 میلیون ریال برداشت کرده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

سردار"سید محمود میرفیضی" فرمانده انتظامی استان مازندران، در تشریح چگونگی شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی در استان، گفت:کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس با دسترسی به حساب بانکی و رمز عبور کارت اعتباری مالباخته، در فواصل زمانی مختلف اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از مبالغ 20هزار ریالی تا 200 هزار ریالی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با دریافت این اطلاعات ،عملیات شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ویژه کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران پس از چند روز تلاش شبانه روزی، رد یکی از متهمان به کلاهبرداری اینترنتی را در استان "کرمانشاه" زدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت کشف شد که متهم در تحقیقات اولیه پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از همکاری با دو متهم دیگر این پرونده در تهران خبر داد.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدستان این متهم در یک عملیات ضربتی، افزود: این افراد نیز در بازجویی های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند، با استفاده از نرم افزار کیلاگر و هک حساب کاربری افراد به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و با این اطلاعات اقدام به خرید شارژ و برداشت غیر مجاز از حساب افراد می کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه، اعضای این باند تاکنون به بیش از پنج هزار حساب بانکی دسترسی داشته اند، افزود: این افراد بیش از دو میلیارد ریال از شهروندان در استان مازندران و دیگر استان های کشور با این شیوه کلاهبرداری کردند.

سردار میرفیضی از مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در هنگام انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت و فضای مجازی، سعی کنند، حتی الامکان از طریق صفحه کلید مجازی برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست، ایمیل های ناشناس دریافتی را در سیستم خود باز نکنند، چون ممکن است این گونه ایمیل ها محتوی بدافزار کیلاگر باشند.

گفتی است متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز