خبرگزاری کار ایران

«بر بال‌های کودکی» در ارسباران

نمایشگاه "بر بال‌های کودکی" با آثار نقاشی و تصویرسازی اکبر نیکان‌پور دوم مهرماه با حضور هنرمندان و مدیران هنری در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه با ۲۰ اثر نقاشی و تصویرسازی با موضوع محیط زیست تا ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری شماره ۱ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اکبر نیکان‌پور متولد سال ۱۳۳۵ دارای مدرک لیسانس هنرهای زیبا رشته نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد نقاشی و مدرک درجه یک (دکتری هنر) از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور، کارشناسی ارشد دانشگاه هنر رشته تصویرسازی است. همچنین تدریس در دانشگاه‌های هنر، داوری چند جشنواره داخلی و بین‌المللی، عضویت افتخاری (موسسه توسعه هنر معاصر، انجمن تصویرگران و نقاشان ایران، موسسه پیشکسوتان هنرمند تهران)، اتمام چهار پروژه دیواری زیباسازی در شهر تهران، تصویرگری بیش از ۲۰ سال در مطبوعات، تصویرسازی بیش از ۸۰ کتاب کودک و نوجوان برای انتشارات کانون پرورش فکری و دریافت دیپلم تصویرسازی از این کانون، عنوان تصویرگر برجسته کشور از سوی خانه هنرمندان سال ۱۳۸۱، دریافت جوایز از (بی‌ینال جهانی لانیئون فرانسه سال ۱۳۹۲، بی‌ینال جهانی بولونیای ایتالیا طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) برخی از فعالیت‌های این هنرمند طی چند دهه فعالیت هنری محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۱۲۰۲۴