خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش فرماندار تهران به تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در پاییز/ آغاز جمع‌آوری کودکان متکدی

فرماندار تهران به طرح تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در فصل پاییز واکنش نشان داد.

عیسی فرهادی (فرماندار تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به طرح تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در فصل پاییز گفت: عملاً در این برهه، فرصت و زمان برای اتخاذ چنین تصمیمی برای سال تحصیلی پیش رو از دست رفته است و شاید باید در مورد اجرای احتمالی آن در سالهای آتی تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: به نظر من اگر ابتدا یکی دو سال این طرح بصورت آزمایشی اجرا شود و در مرحله بعد نتایج آن مورد بررسی قرار بگیرد و سپس درصورتی که نتایج مثبت ارزیابی شد، درباره ادامه اجرای آن تصمیم‌گیری بشود، بهتر است. هرچند معتقدم این طرح در نوع خود ایده بدی نیست، چرا که تعطیلات حدوداً ۴ ماهه مدارس (1 ماه بهار و 3 ماه تابستان) به نظر طولانی است.

فرماندار تهران درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری متکدیان از سطح پایتخت نیز گفت: در بخش بزرگسالان که جمع‌آوری بطور کامل انجام شده است، اما در مورد کودکان متکدی باید اعلام کنم که تعدادی از آنها شناسایی شده‌اند و هماهنگی‌های لازم با اداره بهزیستی تهران به منظور جذب این کودکان صورت گرفته است.

فرهادی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث جمع‌آوری کودکان متکدی قوه قضاییه باید همکاری بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: چرا که باید با اجازه دستگاه قضایی کار جمع‌آوری صورت گیرد و انشاله با تسریع این همکاری و کمک، کودکان متکدی هر چه زودتر جمع‌آوری شوند.

کد خبر : ۴۱۱۹۹۴