خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس‌جمهور ونزوئلا:

جنبش غیرمتعهدها می‌تواند در جهان امروز نقش‌آفرین باشد/ استقبال تهران از گسترش همکاری اقتصادی با کاراکاس

رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه با نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد روز جمعه وارد جزیره مارگاریتا ونزوئلا شده است؛ در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و تصریح کرد که تهران آماده است تجربیات چهار ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

وی با اشاره به تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: جنبش عدم تعهد می‌تواند نقش‌آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به موضوع کاهش طولانی‌مدت بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین‌المللی اظهارداشت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولیدکنندگان نفت تضمین‌کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انرژی است.

روحانی همچنین با ابراز علاقه‌مندی ایران برای همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌رو مثبت ارزیابی کرد.

رییس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کارکاس مصمم به توسعه همکاری‌ها با تهران در همه عرصه‌ها است، گفت: ایران و ونزوئلا فرصت‌‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند و ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های صنعتی، زیربنایی و انرژی هستیم.

نیکلاس مادورو در ادامه  فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کمیسیون می‌تواند تحرکی در روابط تهران - کارکاس ایجاد کند.

وی به موضوع کاهش بهای نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای تولیدکننده نفت از کاهش بهای آن شدیدا متضرر شده‌اند و باید با وحدت، برای تثبت بهای نفت تلاش کنیم.

کد خبر : ۴۱۱۳۲۳