خبرگزاری کار ایران

نشست اوباما و العبادی با دستور کار «موصل»

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق، دوشنبه در در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برای رایزنی درباره عملیات آزادسازی موصل، دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دیدار می‌کند.

«بن رودز» مشاور اوباما با اعلام این خبر، تصریح کرد دو طرف درباره مبارزه علیه داعش و به‌ویژه کارهای مقدماتی در دست انجام به منظور آغاز حمله به موصل، دومین شهر عراق و آخرین پایگاه مهم داعش در این کشور، تبادل نظر کنند.

براین اساس، موصل ژوئن ۲۰۱۴ به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد. دولت عراق و ائتلاف آمریکایی ضد داعش امیدوارند این شهر را تا پایان سال جاری آزاد کنند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، که آخرین حضور او قبل از ترک کاخ سفید خواهد بود، با «محمد بوهاری» رئیس‌جمهوری نیجریه و «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهوری کلمبیا ملاقات خواهد کرد.

اوباما، که عصر یکشنبه وارد نیویورک می‌شود، صبح سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند و سپس ریاست نشستی را درباره بحران آوارگان به‌عهده خواهد داشت.

اوباما همچنین از فرصت حضور خود در نیویورک با برگزاری نشست‌هایی، منابع مالی برای حزب دموکرات در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، که هشتم نوامبر برگزار خواهد شد، جمع‌آوری می‌کند.

کد خبر : ۴۱۱۳۲۰