خبرگزاری کار ایران

تاج گردون در یادداشتی عنوان کرد:

شاید کیهان و احمدی‌نژاد هم روزی عذرخواهی کنند

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۱۶۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نسبت به نامه عذرخواهی " سعید مرتضوی "در ارتباط با حوادث انتخابات 88 ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

غلامرضا تاج گردون در این یادداشت که به دفتر خبرگزاری ایلنا در یاسوج ارسال شده‌چنین‌آورده است: 

جریان عذرخواهی "سعید مرتضوی" بهانه‌ای شد تا دوستان سیاسی هرکدام از منظری موضوع را مورد نقد قرار دهند و طرف مقابل هم طبق معمول از صفحه روزنامه کیهان پاسخ دهد. جمله کیهان با این مضمون بود که باید اهل فتنه عذرخواهی کنند که ده‌ها نفر را به کشتن دادند و بعد هم‌ داستان زیر را نوشتند:

... یکی از دزدان سرگردنه که دستش به خون صدها بی‌گناه آلوده بود فوت کرد. پسرش خواب دید که در یک سالن بزرگ همه مجرمان را نگه‌داشته‌اند و هرکدام را به خاطر هر گناهی که کرده‌اند با زدن یک سوزن نشان می‌کنند. پرسید پدرم کجاست؟ گفتند: چند روزی است که زیر چرخ‌خیاطی است!

ایشان(کیهان) این‌طور بیان کردند که آقایان فتنه زیر چرخ‌خیاطی هستند. به نظر من هر دو طرف در واکنش به نامه مرتضوی اشتباه کردند. وجدان عمومی جامعه، سعید مرتضوی را مقصر می‌داند و دادگاه هم به هر دلیلی او را مقصر ندانست. فرایند گذر این چند سال و مراجعه وی به ضمیر خود، او را به این نتیجه رساند که مقصر است و با ذکر نام شهید عذرخواهی کرد. او پذیرفت که اشتباه کرده و فرهنگ عذرخواهی را که پدیده فراموش‌شده در جامعه امروزی ما شده زنده کرد.

شاید این عذرخواهی بهانه‌ای شود تا دیگران هم عذرخواهی کنند و شاید کیهان هم بجای اینکه در پاسخ به نقدها برخیزد، در فرآیند عذرخواهی زنجیره‌ای بیفتد و عذرخواهی کند و چه اشکال دارد اگر ما اصلاح‌طلبان هم به نتیجه رسیدیم که اشتباهی داشتیم، عذرخواهی کنیم.

در بحث حقوق‌های به‌ اصطلاح نجومی، اولین شخصی که شرافتمندانه عذرخواهی کرد آقای امین رئیس‌کل بیمه مرکزی بود و متأسفانه از آن حرکت خوب نیز استفاده نکردیم و با وی برخورد شد و به همین دلیل نامه‌ای به وزیر اقتصاد نوشته و اعلام کردم اشتباه کرده و نتیجه این اشتباه را خواهید دید که البته دیدند.

اکنون‌که دادگاه به هر دلیلی نپذیرفت، شاید بهتر بود به برهان دیگری به موضوع بپردازیم و یقیناً جامعه نیز منفعت بیشتری می‌برد و شفاف‌سازی می‌شد و خدا را چه دیدی شاید احمدی‌نژاد هم عذرخواهی می‌کرد و اکنون کیهان مجبور نمی‌شد همه را به زیر چرخ‌خیاطی ببرد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز