خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه خبرداد:

برگزاری مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در جشنواره امسال

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۱۵۰

مدیر اجرایی چهارمین‌جشنواره انگورگفت: مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور امروز جمعه 26 شهریور ماه برگزار می شود .

به گزارش ایلنا از ارومیه، آذربایجانی‌ها در طبخ انواع غذاها و خوراک‌های خوشمزه مهارت ویژه‌ای دارند و غذاهای سنتی این خطه شهره خاص و عام است.

برخی از غذاهای سنتی علاوه بر طبخ در طول سال در روزهای به خصوصی نیز معمولا پخته می‌شوند و مردم آذربایجان طبق سنت‌های قدیمی خود در ایام خاص سال غذاهای سنتی مخصوص آن ایام را آماده می‌کنند.

میوه انگور در سفر های این دیار رنگ و مفهوم دیگری می یابد، چرا که از زمان رشد تا پایان برداشت آن از مشتقات این محصول در طبخ انواع غذاها استفاده می شود. در این راستا طبق گفته مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور برگزار می شود.

ناصر رکاب با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، بیان کرد:  مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور با هدف احیای آن و آشنایی نسل جوان با انواع غذاهای سنتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود .

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور با اشاره به پخت انواع غذاها از مشتقات انگور مانند قیقاناخ ، اظهار کرد:  متاسفانه بیشتر غذاهای سنتی از مشتقات انگور به فراموشی سپرده شده که لزوم احیای آن  ضروری است و این مسابقه  فرصتی است که این نوع غذاها را به نسل جوان بشناسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز