خبرگزاری کار ایران

مرکل:

روند ورود پناهجویان به بازار کار، تسریع شود

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که این کشور باید فرایند اشتغال مهاجران را تسریع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، امروز - پنجشنبه - گفت که کشورش به «راه حلی شفاف» برای وارد کردن هر چه سریع‌تر مهاجران به بازار کار نیازمند است.

وی با صاحبان صنایعی سخن می‌گفت که از زمان ورود یک میلیون مهاجر به آلمان تنها ۱۰۰ نفر از آنها را به بازار کار وارد کرده‌اند.

مرکل که به واسطه سیاست‌های درهای باز خود در قبال پناهجویان مورد انتقاد قرار گرفته است، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از صاحبان بزرگ‌ترین صنایع آلمان در برلین، با آنها در رابطه با اقدام‌های مورد نیاز در این حوزه برای تسریع و بهبود این فرایند گفت‌وگو کرد.

بسیاری از  مدیران این شرکت‌ها بر این باورند که عدم وجود توانمندی‌های زبانی موجب شده تا بسیاری از مهاجران نتوانند قابلیت‌های خود را برای بازار کار به اثبات رسانده و در رابطه با مجوزهای کاری خود نیز دچار تردید باشند. این مساله به معنای آن است که بسیاری از صاحبان صنایع متصورند که در مدت زمان کوتاه کار زیادی از پناهجویان بر نخواهد آمد.

مرکل همچنین تصریح کرد که اگر لازم باشد، تمهیدات خاصی برای تسریع ورود مهاجران به بازارکار در نظر خواهد گرفت. البته وی تاکید کرد که چنین فرایندی ممکن است به مدت زمان بیشتری نیازمند باشد.

وی افزود: «بسیاری از این افراد یا در دوره های آموزشی به سر می برند یا در انتظار گذراندن این دوره‌ها هستند. در نتیجه من فکر می‌کنم که  باید کمی از خود صبر و حوصله نشان دهیم. البته باید در نظر داشت که ما همچنین باید در هرلحظه آماده توسعه راه حل‌های کارآمد باشیم.»

 

 

کد خبر : ۴۱۱۰۰۸