خبرگزاری کار ایران

روز گذشته انجام شد؛

تجمع کارگران روغن نباتی گلنار مقابل استانداری کرمان

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

 به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار صبح روز گذشته(چهارشنبه 24 شهریور ماه) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت داشته‌اند؛ گفته می‌شود، در کارخانه روغن نباتی گلنار حدود هزار کارگر فعالیت دارند که در سه ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند. علاوه بر آن وضعیت شغلی کارگران این کارخانه به سبب شرایط نامناسب تولید بحرانی است.

کارگران با بیان اینکه کارفرما مرتبا به کارگران وعده پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهد؛ در ادامه اظهار داشت: بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران باعث شد تا طی سه ماه گذشته چندین بار کارگران مقابل  کارخانه و سایر نهاد‌های مختلف دولتی شهر چوپار تجمع اعتراضی نسبت به بی‌توجهی کارفرمادر پرداخت مطالباتشان داشته باشند.

به ادعای کارگران این واحد تولیدکننده روغن نباتی واقع در کیلومتر 18 جاده جوپار در صورتی که مسئولان نتوانند مشکلات کارخانه و کارگران را پیگیری کنند طی روزهای آینده شاهد تعطیلی کامل  این واحد تولیدی  و به دنبال آن بیکاری کارگران خواهیم بود.

طبق اظهارات کارگران شاغل در روغن نباتی گلنار، علاوه بر دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین دفترچه‌های درمانی  برخی کارگران فاقد اعتبارشده است.

کد خبر : ۴۱۰۹۵۰