خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تعاونی ها در مردمی کردن اقتصادی نقش اثرگذاری دارند

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۹۴۴

استاندار مازندران گفت: تعاونی ها در مردمی کردن اقتصاد نقش اثر گذاری دارند بنابراین کمک و حمایت تعاونی ها لازمه تحقق این امر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلوداردر یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مازندران که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: تعاون یکی از بخش های مهم در کنار بخش خصوصی و دولتی حائز اهمیت است.
وی افزود: تعاون در سطح دنیا پیشرفت های زیادی داشت و همچنان که تعاون درآموزه های دینی ما نیز نقش و جایگاه ارزنده ای دارد.
استاندارمازندران بابیان اینکه معیشت بیش از سه میلیارد نفر در جهان از طریق تعاون تامین می شود ، گفت: غیر اداری کردن و برون سپاری وظایف به بخشهای غیر دولتی از برنامه های مهم دولت محسوب می شود.
وی مردمی کردن اقتصاد را از مهترین سیاست های دولت عنوان کرد و افزود: تعاونی ها در مردمی کردن اقتصاد نقش اثر گذاری دارند بنابراین کمک و حمایت تعاونی ها لازمه تحقق این امر است.
فلاح ، ادامه داد:  تصدی گری در بخش دولتی حاکم است و این سبب بسیاری از مشکلات و موانع اقتصادی می شود بنابراین لازم است تا هراندازه که ممکن است از بنگاه های خرد و کوچک حمایت کرد .
وی ، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه 25 درصد اقتصاد کشور باید به بخش تعاون اختصاص داشته باشد این در حالی است که تنها 5 درصد از سهم تعاونی ها تاکنون محقق شده است و در حال حاضرنیز با این میزان خیلی فاصله داریم .
فلاح ادامه داد: با توجه به اهمیت تعاونی ها در بسیاری از کشورها ، بخش تحقیقات بخش تعاونی ها  تعریف شده است و همچنین کلیه خدمات در بخش غیر دولتی فعال است این در حالی است که تعاون در کشور ما در جایگاه واقعی خودش قرار نگرفته است.
وی ، عنوان کرد: لازم است تا در بخش های اجتماعی و اقتصادی بصورت جمعی کار کنیم و فعالان اقتصادی و نخبگان نیز در کنار یکدیگر قرار گیرند چرا که با رویکرداجتماعی ، توزیع ثروت و منافع در سطح گسترده انجام می گیرد.
استاندار مازندران ، گفت: ضرورت دارد تلاش کنیم تعاونی ها در سطح استان از اولویت بالایی برخوردار شوند بر همین اساس دولت برای رونق بخشی تعاون، بانک اختصاصی با عنوان توسعه و تعاون را راه اندازی کرده است و طبق گزارشات تاکنون 130 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تعاونی واگذار شده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه ما برآنیم تا تعاونی ها گسترش یابد، گفت: می طلبد تا در بحث صادرات  با حمایت دولت هر کجا که تعاون مطرح می شود از آن حمایت شود.
وی ادامه داد: در جهت توانمندی تعاونی ها ضرورت دارد تا آموزش های لازم در زمینه های مختلف به افراد تعاونی ها داده شود و مهارت آموزی در دستور کار قرار گیرد.
فلاح با اشاره به اینکه تاکنون 14 هزار تعاونی در استان مازندران شکل گرفته  که از این میزان 900 شرکت در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: هنرستان های روستایی نیز از جمله اولویت هایی است که باید به خوبی به آن توجه شود.
وی کارآفرینی ، ایجاد کسب و کار را از مهمترین سیاست های دولت عنوان کرد و گفت: توانمند سازی و کیفی سازی تعاونی ها باید در دستور کار قرار گرفته تا بخش وسیعی از اقتصاد در استان را در برگیرد.
فلاح با بیان اینکه لازم است تا تشکل های صادراتی از سوی شرکت های تعاونی برای تبادلات با کشورهای همسایه در استان شکل گیرد ، افزود: بانک ها در زمینه صادرات و تولید به تعونی ها کمک کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز