خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

آخرین اخبار از آتش سوزی در پتروشیمی مبین/باید تا زمان صفر شدن فشار گاز صبر کنیم/ شرایط تحت کنترل است

بساق زاده گفت: گاز خروجی به اولین جایی که جرقه بوده برخورد کرده و آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد.

علی محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اتش‌سوزی در پتروشیمی مبین گفت: گاز از ترین سوم که مرخص بوده به دلیل شرایط خاصی که پیش آمده سیستم ولو عمل کرده و آتش‌سوزی ایجاد شده است .

وی افزود: اکنون ولوهای ورودی و خروجی ایستگاه را بسته و شرایط تحت کنترل است و منتظریم که آتش کاملا خاموش شود و دو ترینی که آماده هستند در مدارس سرویس قرار گیرند و شرایط نرمال شود.

بساق‌زاده تصریح کرد: ناخالصی گاز باعث می‌شود که سیستم کنترلی که فشار تولید گاز را کنترل می‌کند صدمه دیده و سیستم ولو عمل می‌کند در نتیجه گاز خروجی به اولین جایی که جرقه بوده برخورد کرده و آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ولوها را بسته‌اند تا شرایط تحت کنترل قرار گیرد و فشار صفر شود تا بتوانند بخش‌های دیگر را در مدار کنترل قرار دهند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی یاد‌آور شد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در خارج از قسمت واحدهای صنعتی رخ داده میزان خسارت وارده زیاد نبوده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر سعی می‌شود که گازها تخلیه شود و همچنین در حال خنک کردن اطراف هستیم تا حرارت به جایی صدمه نزند و بتوانیم فشار را پایین آورده تا آتش خاموش شود.

 

کد خبر : ۴۱۰۸۳۱