خبرگزاری کار ایران

کارخانه شیمیایی داعش در شمال موصل بمباران شد

یک کارخانه تولید جنگ‌افزارهای شیمیایی وابسته به گروه تروریستی داعش در شمال شهر موصل عراق توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال «جفری هاریگان» فرمانده حملات هوایی آمریکا در خاورمیانه، روز سه‌شنبه به خبرنگاران اعلام کرد، نیروهای این کشور کشور سازه‌های متعلق به داعش در عراق را که دربرگیرنده «تهدید قابل‌توجه شیمیایی» علیه غیرنظامیان بود، از میان برداشته‌اند.

بمباران کارخانه تولید جنگ‌افزارهای این گروه تروریستی در شمال شهر موصل انجام شده و به گفته ژنرال هاریگان، عناصر داعش در آن از مواد دارویی، سلاح شیمیایی تولید می‌کردند.

جفری هاریگان افزود، احتمال می‌رود در این مکان گازهای خردل و کلر تولید می‌شد؛ اما او جزئیات بیشتری در مورد این موضوع ارائه نکرده‌است.

این فرمانده آمریکایی اظهار داشت، حملات هوایی «گسترده و به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده» بودند و بیش از ۵۰ موضع را هدف قرار داده‌اند. علاوه بر این شمار گوناگونی از پرنده‌ها از جمله ب-۵۲ و اف ۱۸ در این عملیات شرکت کرده‌اند.

ژنرال هاریگان عنوان داشت، ماموریت انجام‌شده، بخشی از تلاش‌های عمده آمریکا برای نابود کردن گروه داعش، کشتن فرماندهان آن و «از کارانداختن سازمانی» این گروه افراطی در عراق و سوریه است.

کد خبر : ۴۱۰۵۸۹