خبرگزاری کار ایران

قربان نژاد در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی احداث گاوداری شیری فری استال در سلماس

مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی احداث گاوداری شیری فری استال 2000 راسی در شهرستان سلماس به عنوان سومین واحد گاوداری فری استال استان، از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد برخور دار بوده و در حال اتمام است.

داود قربان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان این مطلب افزود: با اتمام فاز اول این طرح درسال 95، به عنوان بزرگترین گاوداری شیری فری استال استان سالانه حدود 17 هزار تن شیرخام و 450 تن گوشت قرمز به مجموع تولیدات دامی استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: طرح ذکر شده دارای قابلیت طرح توسعه به ده هزار راس و ایجاد کارخانه فرآورده‌های لبنی در فاز دوم و تولید شیر خشک در فاز سوم است.

قربان نژاد اضافه کرد: نوسازی و بازسازی جایگاه‌های دامی با توجه به شرایط تولیدات بخش دام در استان آذربایجان غربی جزو اولویت های معاونت بهبود تولیدات دامی است به نحوی که علی رغم عدم تخصیص تسهیلات، با هدایت کارشناسان امور دام 36 واحد دامداری روستایی به مساحت 9550 متر مربع جایگاه مسقف و 7908 متر مربع جایگاه غیر مسقف در سال 94پس از نوسازی و بازسازی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند.

کد خبر : ۴۱۰۴۶۲