برقراری بیش از 350 هزار تماس مردمی با پلیس 110 گیلان
معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان از برقراری تماس 359 هزار و 624 تماس مردمی با پلیس 110 گیلان در 5 ماه و 20 روز گذشته خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدحسینیمقدم امروز در نشست خبری بیان کرد: فوریتهای پلیسی 110 از 20 مهر ماه سال 79 فعالیت خود را در 300 شهر کشور آغاز کرد.
معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان از برقراری تماس 359 هزار و 624 تماس مردمی با پلیس 110 گیلان در 5 ماه و 20 روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: 216 هزار و 192 تماس منجر به عملیات شد و پلیس سر صحنه رفت.
وی از مقدار تماسهای مذکور، 137 هزار و 151 تماس را بررسی اطلاعات و راهنمایی و ارشاد و 5 هزار و 581 تماس نیز مزاحمتی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سه مورد تماس با پلیس 110 برقرار میشود، اظهار کرد: تماس عملیاتی، مشاوره و راهنمایی و تماس غیر قابل رسیدگی و مزاحمت است که با توجه به تکنولوژی روز میتوانیم بهراحتی تماسهای مزاحم را از طریق تلفنهای ثابت و همراه ردیابی کنیم.
حسنی مقدم زمان رسیدن پلیس 110 به محل حادثه در تماسهای فوریتی را 9 تا 15 دقیقه عنوان کرد و بیان داشت: در حوادث غیرفوریتی زمان رسیدن 30 دقیقه است.
رئیس پلیس مرکز فوریتهای 110 گیلان مزاحمتهای تلفنی با 110 را امسال با کاهش عنوان کرد و افزود: اختلافات ملکی، مالک و موجر، پارک خودرو در مقابل منازل مردم و... جزو راهنمایی و ارشاد بوده و پلیس زمانی سر صحنه حاضر میشود که درگیری رخ دهد و اختلافات خانوادگی جزو مصادیق حضوری پلیس 110 نیست.
وی سد معبر را از مشکلات پلیس 110 در تماسهای مردمی عنوان کرد و اذعان داشت: گاهی برای پارک خودرو در مقابل یک شهروند با 110 تماس گرفته میشود و انتظار دارد پلیس سریع حاضر شود و با جرثقیل خودروی پارک شده را منتقل کند.
حسینی مقدم به سد معبر برخی تصادفات خسارتی خودروها اشاره کرد و افزود: در تصادفات با خسارتهای 6 میلیون و 300 هزار تومان نیاز به تماس با 110 و حضور پلیس و انجام کروکی نیست و دو طرف در صورتی که قبول کنند مقصر هستند میتوانند به شرکتهای بیمه مراجعه کرده و خسارت بگیرند.