خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

دستگیری عامل هک یک‌هزار کاربر درگاه اینترنتی

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی هکر 15 ساله که عامل هک یک‌هزار کاربر درگاه اینترنتی بود خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سردار محمدرضا میرحیدری در جلسه انتظامی گیلان بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر عامل یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک، مبنی بر اینکه سرور شرکت توسط افراد ناشناس هک شده و به حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران آنها دسترسی غیر مجاز صورت گرفته، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: با پی‌گیری‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هکر را که یک نوجوان 15 ساله اهل و ساکن خراسان شمالی بود را شناسایی و با اخذ نیابت قضایی وی را در این استان دستگیر و به گیلان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به صراحت به جرم خود و اینکه با سوء‌استفاده از ضعف امنیتی سایت درگاه پرداخت الکترونیک شرکت مورد نظر، سرور شرکت را هک و به حساب کاربری بیش از یک‌هزار نفر از کاربران به صورت غیر مجاز نفوذ کرده است، اعتراف کرد.

سردار میرحیدری با بیان اینکه متهم به دلیل پایین بودن سن با تشکیل پرونده به دادگاه اطفال شهرستان رشت معرفی شد، از مدیران سایت‌های ایرانی خواست تا با ارتقای ضریب امنیت سایت‌های اینترنتی خود و رفع حفره‌های امنیتی اجازه دسترسی و نفوذ غیر مجاز را به هکرها ندهند.

کد خبر : ۴۱۰۴۳۰