خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

دانشجویان را با استدلال و منطق اقناع کنیم، نه برخوردهای سلبی

وزیر اطلاعات تاکید کرد: آنچه که موجب بی‌نظمی و ناهنجاری می‌شود تحقیر شخصیت انسان‌ها و بی‌احترامی است و آنچه که موجب آرامش و امنیت است احترام به همدیگر و پرهیز از تخریب شخصیت دیگران است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدمحمود علوی امروز سه‌شنبه (۲۳ شهریور ماه ۹۵) در همایش نمایندگان وزیر علوم در هیئت‌های نظارت دانشگاه‌ها گفت: آنچه که باعث شد در سال‌های اخیر شاهد آرامش و امنیت در محیط‌های دانشگاهی باشیم، رفتار توام با احترام و کرامت با دانشجویان و پرهیز از برخوردهای سلبی بود.

علوی اظهار داشت: آنچه که موجب بی‌نظمی و ناهنجاری می‌شود تحقیر شخصیت انسان‌ها و بی‌احترامی است و آنچه که موجب آرامش و امنیت است احترام به همدیگر و پرهیز از تخریب شخصیت دیگران است و بر همین اساس در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته نیز وزارت اطلاعات کوشید تا فضای جامعه شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی نباشد و نتیجه این اقدام نیز همانگونه که مشاهده شد برگزاری با آرامش انتخابات در سراسر کشور بود.

او با تاکید بر حفظ حرمت و شخصیت دانشجویان در همه برخوردهای محیط دانشگاهی گفت: اگر با سوالات و شبهه دانشجویان مواجه شدیم باید با استدلال و منطق او را اقناع کنیم زیرا قطعاً در صورت  برخورد سلبی، با همراهی او مواجه نخواهیم شد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: حفظ شان و کرامت انسان‌ها یک تاکتیک ابزاری نیست بلکه دستور دین مبین اسلام است و حفظ شأن انسان‌ها اقتضا می‌کند که با او با احترام  و ادب رفتار شود.

علوی افزود: آنچه که ما در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم حفظ امنیت جامعه در کنار آرامش روانی و احساس امنیت است زیرا در این نوع از نظم و امنیّت است که فرهنگ جامعه رشد می‌کند و جامعه روز به روز دین مدارتر و با ایمان‌تر می‌شود.

کد خبر : ۴۱۰۴۲۴