خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان مطرح کرد:

پرداخت حقوق مستمری بهزیستی به بیش از 5 هزار زن لرستانی

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۴۱۷

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در حال حاضر 5 هزار و 613 زن سرپرست خانوار لرستانی حقوق مستمری بهزیستی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، اسدالله حیدری ظهر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده لرستان افزود: همچنین یکهزار و 700 زن سرپرست شهری و یکهزار و 670 زن روستایی از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند.
 
وی اظهار داشت: سال گذشته نیز  30 میلیارد ریال برای سرمایه کار زنان سرپرست خانوار به استان اختصاص یافت که این میزان از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد ریال بوده است.
 
مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین‌بار در قالب طرح مالی خرد بهزیستی، تسهیلات به 500 زن سرپرست خانوار اعطا می شود.
 
اسدالله حیدری با اشاره به اینکه حدود 50 هزار زن سرپرست خانوار در لرستان شناسایی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار و 613 زن سرپرست خانوار، مستمری بهزیستی لرستان دریافت می کنند.

***افزایش آسیب های اجتماعی زنان /لزوم توجه به زنان زندانی
 
اسدالله حیدری تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در حال زنانه‌شدن است و باید در این زمینه، تدابیر پیشگیرانه‌ی بیشتری به خرج بدهیموی افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با چالش های جدی مواجه بوده چرا که عمده این افراد بی سواد و فاقد مهارت هستند.
 
حیدری تاکید کرد: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و این در شرایطی است که سهم زنان سرپرست خانوار از فرصت های جامعه کم است.
 
وی با بیان اینکه سهم زنان سرپرست خانوار از تسهیلات ارزان قیمت دقیق و قابل توجه نیست، گفت: افزایش ارجاع کودکان به شیرخوارگاهها بیانگر افزایش آسیب های زنان است.
 
مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: زنان سرپرست خانوار توانایی دریافت تسهیلات ندارند چرا که معرفی ضامن معتبر برای این افراد کار دشواری بوده و اعتماد اجتماعی نسبت به این قشر پایین است.
 
حیدری تأکید کرد: باید وقتی از موضوع توانمندسازی زنان بازگشته از زندان صحبت می‌کنیم به این نکته هم توجه شود که توانمندسازی زنان بازگشته از زندان، فقط از نوع مادی و اقتصادی نیست بلکه بایستی به توانمندسازی روانی و روحی نیز توجه شود و مشاوران ما این آمادگی را دارند در این زمینه فعالیت بیشتری انجام بدهند. 
وی پیشنهاد داد یک روز معین در هفته برای مشاوره‌ی تلفنی رایگان به زنان زندانی درنظر گرفته شود و این پینشهاد را رئیس جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان سید سعید شاهرخی تصویب کرد. 
 مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار داشت: اعتبارات بهزیستی استان در حوزه‌ی توانمندسازی جامعه‌ی تحت پوشش، در دولت تدبیر، رشدی 300 درصدی داشته و باید به موضوع زنان سرپرست خانوار، توجه ویژه‌ای شود تا روند توانمندسازی به شکل مطلوب طی شود.  
اسدالله حیدری از نبود فرصت‌های برابر برای زنان نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه فرصت‌ها در جامعه، عادلانه و برابر نیست و همین خود، باعث می‌شود سهم زنان سرپرست خانوار در اشتغال کاسته شود. 
اسداله حیدری بر مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوار و زنان زندانی اشاره کرد و افزود: علاوه بر مهارت‌آموزی، بایستی سقف تسهیلات بانکی که به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود افزایش یابد که در حال حاضر متأسفانه، سقف تسهیلات بسیار ناچیز است. 
حیدری تصریح کرد: زنان زندانی وقتی از زندان ترخیص می‌شوند باید روند توانمندسازی آن‌ها از نظر روحی و روانی هم انجام شود و تلاش کنیم این زنان دوباره به کار و اشتغال بازگشته و از نظر روانی و روحی نیز دوباره به وضعیت عادی زندگی در جامعه بازگردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه،معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان( سید سعید شاهرخی)، سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری (قاسم ولیزاده)، مدیرکل امور بانوان استانداری (لیلا سلاح‌ورزی)، مدیران کمیته امداد و سازمان زندان‌های استان، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان (فریبا گله‌دار)، برخی مدیران دیگر ادارات استان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز