خبرگزاری کار ایران

با هدف ارزش آفرینی و جلوگیری از خام فروشی انجام شد؛

ارسال ٢٠ هزار تن بوتان مجتمع گاز پارس جنوبی به صنایع پتروشیمی

مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف ارزش آفرینی و جلوگیری از خام فروشی سرمایه های ملی، طی ٦ ماه امسال بیش از ٢٠ هزار تن بوتان به صنایع پتروشیمی منطقه تحویل داده است.

به گزارش ایلنا،  مسعود  حسنی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: مذاکره با پتروشیمی های مستقر در عسلویه با هدف دریافت محصولات جدید در دستور کار این مجتمع قرار دارد تا افزون بر جلوگیری از خام فروشی، شاهد تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: همسو با سیاست های یادشده، پس از آشنایی مشتریان با محصولات این مجتمع و دریافت درخواست های آن ها، جلسه های متعددی برگزار شد که سه هدف اولیه  ارسال بوتان به پتروشیمی جم، ارسال پروپان به پتروشیمی مروارید و امکان افزایش دریافت خوراک پتروشیمی برزویه از پالایشگاه های جدید عملیاتی شد.

وی گفت: پس از انجام مراحل عملیاتی اتصال پتروشیمی جم به خط لوله صادرات بوتان از طریق اسکله، ارسال بوتان به این شرکت از ٢٢ تیرماه امسال آغاز شد.

حسنی ادامه داد: هم اکنون ارسال بوتان از پالایشگاه های سوم، چهارم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به پتروشیمی جم در حال انجام است.

وی با بیان این که افزایش حجم ارسال خوراک به پتروشیمی نوری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: استفاده از پمپ های صادرات و دریافت خوراک از پالایشگاه های پنجم، ششم و هفتم از نهم تیرماه امسال آغاز شده و هماهنگی‌های اولیه برای ارسال پروپان به پتروشیمی مروارید نیز از ابتدای مهرماه در حال اجراست.

حسنی تاکید کرد: این روند با پیوستگی تولید و مصرف محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی در سطح منطقه سبب کاهش ریسک های صادرات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان شده است.

 

کد خبر : ۴۱۰۳۹۳