خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در ارزروم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مجروحان ایرانی به کشور برگشتند/ وضعیت در مناطق شرق ترکیه عادی نیست

سرکنسول کشورمان در ارزروم با بیان اینکه هر هفت مجروح ایرانی در انفجار ترکیه، از مرز رازی به ایران وارد شدند، اظهار داشت: هموطنان از سفر غیرضروری به ترکیه خودداری کنند.

حسین قاسمی سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص بمب‌گذاری و انفجار روز گذشته شهر «وان» که در جریان آن، ۷ تن از هم‌وطنان ایرانی مجروح شده بودند، ابراز داشت: هر ۷ هموطن ایرانی، ساعتی پیش از مرز بین ترکیه و ایران به سمت ایران حرکت کردند.

او اضافه کرد: از بین ۷ نفر، ۵ نفر از آنان عضو یک خانواده بودند. یک نفر دیگر که حال وخیم‌تری داشت پزشک بود که البته مرخص شد و همگی به همراه آخرین مجروح به سمت ایران حرکت کردند.

از سفرهای غیرضروری خودداری شود

سرکنسول ایران در ارزروم توصیه کرد که هموطنان از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه خودداری کنند و اگر در شرایطی ناچار به سفر بودند، پیش از سفر با سفارت یا کنسولگری ایران و در ترکیه تماس بگیرند.

وضعیت در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه عادی نیست

قاسمی تصریح کرد: وضعیت امنیتی این مناطق  به ویژه در بخش شرقی و جنوب شرقی ترکیه عادی نیست ممکن است در وهله اول احساس نشود، ولی هر لحظه ممکمن است حادثه‌ای مشابه اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه دائما توصیه می‌کنیم اما کسی گوش نمی‌کند، اظهار داشت: هموطنان احتیاط لازم را داشته باشند و به هر جایی نروند و به سمت پادگان‌ها دفاتر احزاب و تجمع‌ها حرکت نکنند.

مرز رازی هر روز تا ۴ بعد از ظهر باز است

او در خصوص زمان‌بندی باز شدن مرز رازی اظهار داشت: این مرز بیشترین تردد مسافران را به خود اختصاص داده و از یک سال پیش تاکنون برنامه مرز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر بوده است از این رو در شرایطی که مسافران برای استراحت ساعت ۳ بعد از ظهر به این مرز برسند این احتمال وجود دارد که کار اداری آنها تا ۴ بعد از ظهر طول بکشد و همین امر منجر به تعویق افتادن کار اداری آنها در مرز به فردا خواهد شد.

امکانات پذیرایی در مرز وجود ندارد

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه در خصوص وضعیت مرز به ایلنا گفت: این مرز هیچ سالن یا تمهیدات بهداشتی برای جای دادن مسافران منتظر ندارد، در نتیجه مسافران ناچارند در شرایط بیابانی باقی بمانند. گرما هم اکنون آزاردهنده است و تا چند وقت دیگر سرما همین وضعیت را خواهد داشت، در نتیجه خواهشمندیم برای آگاهی از وضعیت منطقه و مرز پیش از هر سفری با سفارت یا سرکنسولگری تماس بگیرند.

تصاویری از بمب‌گذاری در ترکیه

ترکیه 3

ترکیه

کد خبر : ۴۱۰۳۸۰