خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از فرماندهان سپاه؛

نخستین شناور تندرو بردبلند سپاه رونمایی شد

نخستین شناور تندرو برد بلند با قابلیت حمل بالگرد و دریانوردی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، دقایقی پیش از نخستین شناور تندرو برد بلند با قابلیت حمل بالگرد و دریانوردی رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این شناور سپاه که به عنوان شهید محمد ناظری نام گرفته است، جمعی از فرماندهان سپاه از جمله سردار سلامی حضور دارند.

سردار علی فدوی  فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم رونمایی این شناور پیشرفته در اسکله شهید محلاتی بوشهر گفت: شناور تندرو برد بلند نیروی دریایی سپاه  بر توان بازدارندگی ایران می‌افزاید و بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر می‌گذارد.

فدوی اضافه کرد: شناور سردار شهید محمد ناظری  بزرگترین شناور آلومینیومی با بدنه پیشرفته و فناوری روز دنیاست  که با طول ۵۵ عرض ۱۴ و یک دهم متر و ارتفاع ۱۳ متر ده هزار کیلومتر برد دریانوردی دارد.

وی افزود: این شناور با شکل بدنه پیشرفته، تعادل پایدار در امواج بلند، برد بلند دریانوردی، قابلیت دریانوردی در امواج خروشان، قابلیت حمل صد مسافر و بالگرد و بار به طور همزمان و سرعت بالا به همت متخصصان سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسات وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در بوشهر ساخته شده است.

فدوی گفت :این شناور به ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ملحق می شود تا امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه را در آب های آزاد و اقیانوس ها فراهم می‌کند.  

کد خبر : ۴۱۰۳۳۰