خبرگزاری کار ایران

حسین بابویی:

افزایش مطالبات از زنگ ورزش را به فال نیک می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۳۳

اینكه اصحاب رسانه به موضوع مهم زنگ تربیت بدنی بیشتر توجه می‌كنند و مطالباتی از این ساعت دارند، نشان می‌دهد دید جامعه به ورزش دانش آموزی گسترده شده.

مدیركل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: افزایش مطالبات از محتوا و كیفیت زنگ تربیت بدنی ناشی از حركت در مسیر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است كه باید به فال نیك گرفته شود.

به گزارش ایلنا، حسین بابویی اظهار داشت: شاید در دهه‌های گذشته به دلیل كمبود نیرو و فضا و یا خلاء و نقص قوانین در برخی از بخش‌ها علی‌رغم تلاش‌های ارزشمند عزیزان، نارسایی‌هایی در درس تربیت بدنی دیده می‌شد اما اكنون با وجود نقشه راه(سند تحول) شرایط به گونه‌ای كاملا متفاوت به پیش می‌رود.

مدیر كل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی با اشاره به وجود پشتوانه‌های قوی در حوزه‌های نظری، علمی و قانونی برای تربیت بدنی در آموزش و پرورش افزود: تاكید دین مبین اسلام در قالب آیات و روایات، منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سه اصل مهم برای جوانان، یعنی تحصیل، تهذیب، و ورزش، برنامه پنجم توسعه كشور و نیز جایگاه ویژه ی ساحت "تربیت بدنی زیستی و بدنی" در سند تحول بنیادین همگی تاكید موكد بر اهمیت نقش تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به ویژه در آموزش و پرورش می باشد.

بایویی اذعان کرد: وجود این پشتوانه‌ها باعث شد كه در مرحله اجرا انقلاب بزرگی در نحوه مدیریت تربیت بدنی این وزارتخانه بوجود بیاید به عنوان مثال جذب 15هزار معلم متخصص تربیت بدنی كه ثمرات آن در ارتقاء سلامت جسمی، توسعه ی ورزش همگانی و تقویت جایگاه قهرمانی مشخص بوده و البته در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

وی تاكید كرد: با بهره مندی از همان پشتوانه‌ها و وجود نگاه راهبردی به تربیت بدنی در آموزش و پرورش مجوز ساخت 4هزار سالن ورزشی و 400استخر شنا در داخل و یا در جوار مدارس كشور صادر شده كه كار ساخت آنها آغاز و بخشی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی همچنین افزود: بینش جدید منبعث از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بالا دستی باعث ارتقاء جایگاه درس تربیت بدنی در مقطع ابتدایی شده لذا علاوه بر تولید محتوا و كتب ویژه این درس و چرخش اولویت‌ها در به كارگیری معلمین تربیت بدنی برای این مقطع، منجر به تدوین و اجرای طرح های ملی تربیت بدنی با پوشش دهی قریب به 6میلیون دانش آموز ابتدایی شده است.

حسین بابویی تغییر، اصلاح و ارتقاء نگاه جامعه به تربیت بدنی مدارس را نكته و ضرورتی مهم برای تضمین موفقیت طرح های ورزشی آموزش و پرورش دانست و یاد آور شد: تغییر نگاه و توجه خانواده ها و دیگر بخش ها به اهمیت درس تربیت بدنی كه یكی از اهداف سند تحول می باشد باعث شد به موازات اجرای طرح های ورزشی دانش آموزی و نمایان شدن تدریجی ثمرات آن، این درس در مسیر تبدیل شدن به یكی از اساسی ترین درس ها برای دانش آموزان قرار گیرد.

وی در خاتمه تاكید كرد: اینكه اصحاب رسانه به موضوع مهم زنگ تربیت بدنی بیشتر توجه می‌كنند و مطالباتی از این ساعت دارند، نشان می‌دهد دید جامعه به ورزش دانش آموزی گسترده شده، لذا امیدوارم با كمك همه ابزارها به ویژه پتانسیل بالای رسانه‌ها، آینده ورزش و سلامت جسمی آحاد كشور را از مسیر ورزش دانش آموزی به تعالی مد نظر برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز