خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سیا مشاور ترامپ ‌شد

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به عنوان مشاور ارشد امنیت ملی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا، معرفی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمز وولسی» رئیس سیا در زمان ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون»، به عنوان مشاور ارشد امنیت ملی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی شد.

وولسی به حمایت از تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، که مدعی وجود تسلیحات ممنوعه در عراق در زمان رژیم صدام بود، معروف است.

انتخاب وولسی برخلاف اظهارات قبلی ترامپ است که گفته بود مخالف سرسخت تجاوز آمریکا به عراق بود، هرچند ترامپ در آغاز از این حمله حمایت کرد.

وولسی در بیانیه‌ای اعلام کرد از برنامه ترامپ برای گسترش و مدرنیزه کردن ارتش آمریکا حمایت می‌کند؛ چرا که آن،  اقدامی ضروری برای تثبیت هژمونی آمریکا در صحنه نبرد دیجیتالی و متعارف است.

وولسی در عین حال، در گفت‌وگویی با «سی‌ان‌ان»، تصمیم ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را «تصمیمی بد» توصیف کرده است.

این دموکرات سابق آمریکایی همچنین مدعی شده بود رژیم صدام از حامیان حمله القاعده به برج‌های دوقلو در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

کد خبر : ۴۱۰۲۲۷