خبرگزاری کار ایران

سرکنسول کشورمان در ارزروم به ایلنا خبر داد؛

آخرین وضعیت ایرانیان در ترکیه/ ۷ مجروح عضو یک خانواده بودند/ کسی به مرز مراجعه نکند

سرکنسول کشورمان در ارزروم ترکیه با بیان اینکه مرز رازی از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر باز است، گفت: حضور خانواده های ایرانی در مرز لازم نیست؛ ضمن اینکه دوستانی که مرز هستند، اطلاعی از اوضاع ندارد. در نتیجه از هموطنان عزیز خواهش میکنم برای کسب اطلاع به مرزها مراجعه نکنند.

حسین قاسمی سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حادثه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در  محله «الحاج بیک» شهر کردنشین «وان» ترکیه اظهار داشت: مقامات ترکیه در این استان به دلیل اعلام وضعیت قرمز اسامی مجروحان ایرانی را تا کنون به سرکنسولگری اعلام نکرده اند.

مجروحان ایرانی در هتل اورالتو اقامت داشتند

قاسمی اضافه کرد: با پیگیریهایی که انجام شده، مشخص شد ۷ نفر از ایرانیها در جریان این انفجار زخمی شده اند و همه این هفت نفر نیز عضو یک خانواده بودند که در هتل «اورالتو» ارزروم اقامت داشتند.

او خاطرنشان کرد: اطلاعاتمان را از طریق کنترل محل اقامت این افراد کسب شده و مشخص شد تنها جایی که مسافران ایرانی آن مجروح شده اند، این هتل بوده است. این هفت نفر هم اکنون حالشان خوب است و پس جراحت به صورت سرپایی مداوا شدند و به محل اقامتشان برگشته اند.

کسی به مرز مراجعه نکند

سرکنسول ایران در ارزروم در خصوص شایعات مربوط به حرکت برخی از خانواده های ایرانیان به سمت مرزها برای کسب اطلاع، گفت: مرز رازی از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر باز است و حضور خانواده های ایرانی در مرز لازم نیست؛ ضمن اینکه دوستانی که مرز هستند، اطلاعی از اوضاع ندارد. در نتیجه از هموطنان عزیز خواهش میکنم برای کسب اطلاع به مرزها مراجعه نکنند.

او با بیان اینکه آقایان برای آغاز سفرها به ترکیه عجله کرده اند، گفت: البته مسافرانی هم که به اینجا سفر میکنند خیلی به مسائل پیشگیرانه اهمیتی نمیدهند، اما خوشبختانه حادثه تلخی اتفاق نیفتاده است.

خانواده ها تا دسترسی مسئولان به اطلاعات دقیقتر، صبر کنند

قاسمی درخصوص نحوه پیگیری خانواده ها به خبرنگار ایلنا گفت: سرکنسولگری ایران در ارزروم نزدیکترین منبعی است که به اطلاعات دسترسی دارد. البته راه ارتباط تلفنی هم هست. اگر کسی از بستگان را دارند میتوانند تلفنی اطلاع بگیرند اما تلفن هم منبع موثقی نیست.

او گفت: در چنین وضعیتهایی که ترس غلبه میکند، شاید مسائل را بزرگ نمایی کنند و اطلاع درستی ندهند. بهتر است خانواده ها صبر کنند تا ما اخبار دقیقتر را بگیریم‌.

پلیس ترکیه به علت مسائل امنیتی اسامی مجروحان و کشته شدگان را نمیدهد

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد : پلیس به دلایل امنیتی فعلا از دادن اطلاعات دقیق خودداری میکند. به همین دلیل اجازه انتشار اسم مجروحان و کشته شدگان را نمیدهند. دو نفر از اتباع ترکیه در این حادثه کشته شدند و گفته شده تعداد مجروحان بیش از اینهاست، اما ایرانی ها همان ۷ نفر بودند.

کد خبر : ۴۱۰۲۱۹