خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک سفیر ایران در اردن به مناسبت عید سعید قربان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان طی پیامی با بیان این که عید بزرگ اسلامی قربان موجب تقویت دوستی و محبت است، فرا رسیدن این عید را به عموم مسلمانان، دولت و ملت اردن تبریک گفت.

به گزارش ایلنا،  متن پیام مجتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان در امان به شرح زیر است:

«با کمال خرسندی فرا رسیدن عید سعید قربان، عید بزرگ اسلامی را که موجب تقویت دوستی و محبت است، به هموطنان ایرانی مقیم،‌ ایران‌دوستان عزیز و به ویژه دو ملت دوست و برادر ایران و اردن و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بی‌شک مراسم باشکوه حج و مناسک آن که اوج آن در عید قربان تبلور می‌یابد، در وهله نخست برادری، همبستگی و همدلی را در میان امت اسلامی به منصه ظهور می‌رساند و از این رهگذر، موجب طرد هر گونه افراط‌گرایی و تفرقه میان مسلمانانی می‌شود که رو به قبله‌ای واحد نماز می‌گزارند و تأسی به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) می‌نمایند.

عید قربان امسال در حالی گرامی داشته می‌شود که در فاجعه مصیبت‌بار مراسم حج سال گذشته چندین هزار نفر از میهمانان خانه خدا با ملیت‌های مختلف جان باخته و در سال جاری نیز ده‌ها هزار تن از هموطنان ما که آمادگی عزیمت به حج داشتند، از شرکت در این فرضیه الهی منع شدند.

اینجانب امیدوارم به زودی شاهد نابودی گروه‌های افراطی و تکفیری ضد اسلام محمدی (ص) که موجبات آشوب و ناامنی در منطقه را به وجود آورده‌اند، باشیم و صلح و آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز قرین مردم مسلمان منطقه گردد.

ضمن تبریک مجدد این عید سعید، از پیشگاه پروردگار متعال، وحدت و برادری، سربلندی، اقتدار، امنیت و آسایش روزافزون را برای جهان اسلام،‌ و ذلت و خواری را برای دشمنان خواستارم.»

طبق اعلام سفارت ایران در اردن، با توجه به اهمیت عید قربان در کشورهای عربی و به ویژه در اردن، مردم به استقبال این عید سعید شتافته و تعطیلی چهار روزه ادارات دولتی در اردن، فرصت مغتمنی را برای مردم این کشور فراهم  می‌کند که علاوه بر انجام مراسم دینی همچون قربانی و اطعام، به دید و بازدید اقوام و بزرگان فامیل و همچنین به گشت و گذار بپردازند.

 

کد خبر : ۴۱۰۱۹۹