خبرگزاری کار ایران

ظرفیت عملیاتی پایانه های نفتی ایران افزایش یافت/ جلوگیری از خروج 6.5 میلیون یورو از کشور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش ظرفیت عملیاتی و فنی مهندسی در همه بخش های این شرکت در بستر اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: پایانه های نفتی ایران از جمله نخستین شرکت هایی به شمار می آید که در این مسیر گام برداشته است.

به گزارش ایلنا، سید پیروز موسوی در نشست شورای مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: این شرکت پارسال در شمار ١٠٠ شرکت برتر در اقتصاد مقاومتی قرارگرفت که اقدام هایی همچون حمایت از ساخت کالا از سوی سازندگان داخلی و ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از جمله دلایل آن بود؛ این فعالیت ها به کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی در صنعت نفت کشور منجر شد.

وی بومی سازی ساخت کارت های الکترونیک سیستم میترینگ و مستر پروور و همچنین طراحی و ساخت بازوهای بارگیری و موتورهای یدک کش که برای نخستین بار در کشور ساخته شدند را از جمله اقدام ها در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: تولید و استفاده از پودر میکروبی برای پاک سازی خاک های آلوده به نفت و سرمایه گذاری ٦٠ میلیارد ریالی برای اجرای ١٢ پروژه پژوهشی شرکت پایانه های نفتی ایران و بیش از ٤٠ میلیارد ریال صرفه جویی از دستاوردهای پارسال این شرکت با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

موسوی، پروژه، «طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن (SRJ)»، «طراحی و ساخت سامانه نمایشگر پرو فایل رسوبات کف مخازن»، «طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی برای رفع آلودگی های نفتی»، «طراحی و ساخت دستگاه سیار صحت سنج سیستم های اندازه گیری (TANK PROVER)» و «تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت کارت های الکترونیک سیستم میترینگ جزیره خارک را از جمله پروژه های مشترک اجرا شده شرکت پایانه های نفتی ایران و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این تعداد پروژه زمینه مناسبی برای تقویت و انتقال دانش فنی در حوزه صادرات نفت خام ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، برخورداری از دانش فنی و اعتماد به توان متخصصان داخلی را دو عامل مهم موفقیت در انجام پروژه های این شرکت خواند و افزود: متخصصان فنی و عملیاتی این شرکت با خلاقیت و نوآوری در عملیات و همچنین بهره‌گیری از تجربه های گذشته موفق شدند گوی شناور بهرگانسر را براساس استانداردها و موازین ایمنی بین المللی تعمیر و در مدار بهره برداری قرار دهند.

موسوی با بیان این که عملیات تعمیر گوی شناور بهرگانسر با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شده است، افزود: با انجام این کار، از خروج ٦,٥ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

وی یادآور شد: همه مراحل حساس و پیچیده تعمیر گوی شناور بهرگانسر در محل قرارگیری گوی در دریا انجام شد به گونه ای که این گوی حتی برای یک لحظه از مدار بهره برداری خارج نشد و این عملیات موفقیت آمیز یک دستاورد خیره کننده برای صنعت نفت به شمار می آید.

 

کد خبر : ۴۱۰۱۰۵