خبرگزاری کار ایران

دادگاه رژیم صهیونیستی تغذیه اجباری اسرای فلسطینی را قانونی کرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۰۷۶

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با رد اعتراض به تغذیه اجباری اسرای فلسطینیریال که دست به اعتصاب غذا در زندان‌های این رژیم می‌زنند را رد کرد و آن را قانونی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه قانونی را تایید کرد که تصریح می‌کند نظامیان این رژیم اجازه دارند به زندانیان اعتصاب‌کننده فلسطینی به زور غذا بخورانند.

دادگاه عالی این رژیم، که برای بررسی درخواست «انجمن پزشکی اسرائیل؛ تشکیل جلسه داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد قانون مصوب ژوئیه ۲۰۱۵ بر خلاف حقوق «اسرائیل» و حقوق بین‌المللی نیست.

این قانون با هدف کاهش شمار زندانیان اعتصاب کننده فلسطینی تصویب شده است؛ زیرا مقام‌های اسرائیلی  این اقدام اعتراض‌آمیز اسرای فلسطینی را «نوعی باج‌گیری» می‌دانند.

این در حالی است که سازمان غیردولتی «انجمن پزشکان اسرائیل» در اعتراض به این قانون به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شکایت کرده بود.

طبق این گزارش، اکثر زندانیانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا می‌زنند، فلسطینیانی هستند که در بازداشت اداری به‌سر می‌برند. 

طبق اعلام سازمان‌های غیردولتی، از مجموع ۷ هزار زندانی فلسطینی که در بازداشتگاه‌های این رژیم هستند، حدود ۷۰۰ نفر در حال حاضر در بازداشت اداری به سر می‌برند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز