خبرگزاری کار ایران

ادامه حمله‌های هوایی عربستان در یمن

حداقل ۲۱ نفر در حمله‌های هوایی عربستان سعودی به یمن در روز شنبه کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ در حالی که نبردها در آستانه عید قربان در یمن در حال گسترش است،‌ گزارش‌ها حاکی از آن است که حمله‌های هوایی به رهبری ائتلاف عربستان در شمال یمن در روز شنبه منجر به کشته شدن حدود ۲۱ شهروند این کشور شده است.

گزارش گروه‌های ناظر در این زمینه اعلام کرده است که ۱۵ شهروند در حمله‌های هواپیماها در شهر بیت سعدان در منطقه ارهاب در شمال صنعا کشته شده و حدود ۲۰ تن نیز در این حمله‌ها زخمی شدند.

این گروه‌های ناظر همچنین اعلام کردند که هواپیماها به رهبری عربستان سعودی،‌ظاهرا یک ماشین خاکبرداری را با یک دستگاه پرتاب موشک اشتباه گرفته بودند و این منطقه را بمباران کردند که در آن چهار کارگر کشته شدند. این هواپیماها همچنین حمله دوم را علیه یک روستا به انجام رساندند که منجر به کشته شدند ۱۱ تن و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر نیز شده است.

هیچ سخنگویی از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشد. اما این ائتلاف تصریح کرده است که در مبارزه خود با گروه حوثی از سال ۲۰۱۴ تاکنون و در راستای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری برکنار شده یمن به قدرت،‌ شهروندان را مورد هدف قرار نمی‌دهد.

حمله‌های روز شنبه آخرین حمله‌های این ائتلاف است که مدرسه‌ها،‌ بیمارستان‌ها،‌ مغازه‌ها و خانه‌های شخصی را هدف قرار می‌دهد.

رسانه‌های محلی شمار کشته‌شده‌ها و زخمی‌ها در این مکان را حدود ۱۰۰ تن عنوان کرده‌اند و تصاویری از افراد زخمی شده را مخابره کرده‌اند.

کد خبر : ۴۰۹۹۶۹