خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز توزیع ۱۳۴ میلیون کتاب درسی از امروز

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۸۸۲

وزیر آموزش و پرورش از آغاز توزیع ۱۳۴ میلیون کتاب درسی از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی؛ وزیر آموزوش و پرورش در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق ۱۴۰۴ ضمن تبریک عید سعید قربان به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سند تحول آموزش و پرورش مبنای برنامه ششم توسعه است و امسال با برنامه‌ریزی همکارانمان در وزارتخانه ۱۵۶ برنامه بر اساس این سند تدوین کردیم که در حال اجراست و در سال‌های آینده نیز برنامه‌ها بر اساس این سند اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به زیر‌نظام‌های سند تحول گفت: زیر نظام مدیریت، نیروی انسانی، منابع مالی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی از جمله زیرنظام‌های این سند به شمار می‌روند و ارکان نظام تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهند. ما اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مفید و موثری داشته باشیم باید به این زیرنظام توجه ویژه‌ای کنیم.

فانی با بیان این مطلب که هم اکنون دو سوم فضاهای آموزشی ما استاندارد هستند، ادامه داد: در حالی که در سال ۸۴ یک سوم فضاهای آموزشی استاندارد بوده است اگر بتوانیم تا پایان برنامه ششم یک سوم فضای غیراستاندارد را به استاندارد تبدیل کنیم می‌توانیم در بخش فضاهای آموزشی گام موثری برداشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش زیرنظام منابع انسانی را مهمترین زیر نظام سند تحول نام برد و عنوان کرد: زمانی آموزش و پرورش تعطیل می‌شود که ما با نبود معلم مواجه باشیم اما اگر با کمبود فضای آموزشی مواجه باشیم می‌توان راهکارهای دیگری را ا تخاذ کرد در سالیان گذشته در برخی از مناطق کلاس‌های درس در فضای آزاد و باز تشکیل می‌شد. به خاطر دارم چند سال گذشته به سیستان و بلوچستان رفتم و در یکی از مدارس این استان در حیات مدرسه بر روی یکی از دیوارها نوشته شده بود کلاس ۴/الف و در آن موکتی پهن شده بود و کلاس‌های درس برقرار بود.

وی با تاکید بر اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش باید بر روی معلم باشد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی رکن اصلی تعلیم و تربیت و ستون فقرات است. ما در خط مشی شهید رجایی نیز تاکید بر منابع انسانی را شاهد بودیم.

وی به سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با تدوین این سند به دنبال این هستیم که جهت‌گیری‌های دانشگاه را حداقل تا سال ۱۴۰۴ سامان دهیم. ما موفق شدیم در دولت یازدهم برای دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان سند راهبردی بنویسیم، چرا که تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال ۹۵ ، ۳۱ هزار میلیارد تومان به این وزارتخانه بودجه اختصاص داده شده است، گفت: مطمئن باشید تا پایان سال تخصیص بودجه به وزارت آموزش و پرورش تا ۱۱۰ درصد یعنی ۳۲تا۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

فانی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت معلمان که سرمایه آینده کشور هستند بر عهده دارد خاطرنشان کرد: البته ضعف‌های زیادی داریم و تجهیزات دانشگاه فرهنگیان کفایت نمی‌کند و فضاهای آموزشی دانشگاه در کلان و کل مطلوب نیست، در همین راستا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ماموریت پیدا کرده‌اند که به دانشگاه فرهنگیان کمک کنند. امیدواریم این سند راهبردی که روشنگر مسیر دانشگاه فرهنگیان است بتواند در تقویت این دانشگاه و همچنین رشد و توسعه معلمان و افزایش انگیزه‌های آنها موثر باشد.

وی با اشاره به اظهارات مسئول گزینش آموزش و پرورش گفت: مسئول گزینش آموزش و پرورش در جلسه‌ای اعلام کرد ورودی‌های امسال دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، رتبه‌های بسیار خوبی دارند و معدل دیپلم آنها افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انشاالله مدرسان و اساتید دانشگاه تلاش بیشتری در راستای کیفیت بخشی در ارائه آموزش داشته باشند تا خروجی‌های مفیدتری را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز