خبرگزاری کار ایران

مقیمی:

قوای سه گانه نظر خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تحمیل نمی‌کنند

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که قوای سه گانه نظر خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تحمیل نمی کنند گفت: کمیسیون ماده۱۰ احزاب به همه دیدگاه ها و سلائق سیاسی که به صورت قانونی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند تعلق دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب که با حضور اکثریت اعضا در محل وزارت کشور تشکیل شد، اظهار داشت: مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به صورت اقناعی است و در جلسات این کمیسیون آنچه به نفع کشور است تصمیم گرفته می شود و هیچ یک از قوای سه گانه نظر خود را به تصمیمات کمیسیون تحمیل نمی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم احزاب در تحرک و پویائی جامعه، به راه اندازی خانه احزاب در دولت تدبیر و امید پس از چند سال تعطیلی اشاره کرد و گفت: با آغاز به کار خانه احزاب صاحبان سلائق و دیدگاه های مختلف سیاسی در کنار هم فعالیت می کنند و قانون هم از احزاب دارای مجوز فعالیت حمایت خواهد کرد.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اهمیت نظارت بر چگونگی فعالیت احزاب گفت: احزاب و تشکل های غیر فعال شناسائی و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت ادامه این روند پروانه فعالیت آنها با تصمیم کمیسیون تعلیق خواهد شد.

در این جلسه سیدمرتضی بختیاری نماینده سابق دادستانی کل کشور که به دلیل مسئولیت جدید در آستان قدس رضوی عضویت وی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پایان پذیرفته است با قدردانی از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰ گفت: یکی از محورهای اصلی موفقیت این کمیسیون پیگیری های شخص وزیر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه با محور قرار دادن قانون همه سلائق سیاسی در کنار هم می توانند کار کنند افزود: یکی از مواردی که کمیسیون باید به آن توجه بیشتری داشته باشد خلاء عدم نظارت بر احزاب حین فعالیت و توجه به رعایت قانون از سوی همه احزاب بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، پروانه مافی و قاسم میرزائی نیکو که پس از تشکیل مجلس دهم و با انتخاب نمایندگان مجلس در این کمیسیون عضویت یافته اند خواستار توجه به احزاب و گروه ها به عنوان پایه های مشارکت در فعالیت های سیاسی و حمایت از تحزب در کشور شدند.

در این جلسه همچنین از بختیاری و محمدحسین میرمحمدی از اعضای سابق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که در جلسه حاضر بودند، توسط مقیمی و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ و مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ تقدیر به عمل آمد.

محمدامین رضازاده مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ با تقدیر و تشکر از اعضای سابق کمیسیون و خیرمقدم به اعضاء جدید خواستار توجه بیشتر اعضاء کمیسیون خصوصا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به ردیف بودجه وزارت کشور و تخصیص اعتبار ویژه به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، همچنین پیگیری اختصاص یارانه احزاب در مجلس شورای اسلامی شد.

در جلسه امروز کمیسیون ماده احزاب، با تمدید پروانه ۳ انجمن اقلیت های دینی، تاسیس ۵ تشکل صنفی و تخصصی و صدور پروانه ۳ تشکل صنفی و تخصصی موافقت شد.

کد خبر : ۴۰۹۷۹۰