خبرگزاری کار ایران

نقی پور عنوان کرد:

جهش شاخص‌های سلامت در روستاها شگفت‌آور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شاخص‌های سلامت در روستاها یک جهش شگفت‌آوری داشته و این مهم برای ما بسیار افتخارآفرین است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نقی‌پور ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان حوزه سلامت، با بیان اینکه بهورز یک برند کاملا بومی و ایرانی است و در عرصه بین‌المللی بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: این برند نسبت به سایر حرف پزشکی، هیچ مشابه خارجی ندارد.

وی افزود: سرآغاز تحول حقیقی و پایدار در نظام سلامت بر می‌گردد به مقوله بهورزی و خدماتی که این تلاشگران، در عرصه سلامت ارایه می‌دهند و می‌توان گفت شاخص‌های سلامت در روستاها یک جهش شگفت‌آوری داشته و این مهم برای ما بسیار افتخار آفرین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بحث عدالت اجتماعی در حوزه سلامت  یکی از پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی بود، گفت: در حوزه سلامت با افزایش ارایه خدمات همچنین افزایش دسترسی مردم در مناطق محروم توسط بهورزان، خدمات شهری را به محرومان جامعه ارایه کردیم، که ماحصل آن کسب رتبه‌های خوب در عرصه‌های بین‌المللی شد و این مایه  افتخار برای کشور  است و ما امروزه به عملکرد خوب بهورزان در مناطق روستایی نه تنها در کشور، بلکه در عرصه بین المللی نیز افتخار می‌کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آنچه امروزه تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت در مناطق شهری دنبال می‌کنیم برگرفته از فلسفه بهورزی است خاطرنشان کرد:فلسفه  بهورزی یعنی این که برگردیم و مطالب را دقیق و با نظر علمی بنگریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه با اشاره به وجود تمایل استفاده از تجارب بین المللی و علم روز در دانشگاه علوم پزشکی، بهره‌مندی از راهکارهای بومی و ملی را خواستار شد.

کد خبر : ۴۰۹۷۲۶