خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی آمل در گفتگو با ایلنا

علیرغم کثرت جمعیت کارگری و بازنشستگی ،آمل فاقد بیمارستان ملکی تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۶۰۱

اختصاص محدود و اندک تسهیلات در مقابل انبوه در خواست وام بانکی مارا دچار چالش های فراوانی کرده است و به هیچ عنوان نمی توانیم پاسخگوی اعضای خود باشیم.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی آمل در گفتگو با ایلنا گفت: کارگران بازنشسته مطالبات زیادی از دولت دارند که مهم‌ترین آن این است که افزایش مستمری آن‌ها کمتر از تورم واقعی اقلام مصرفی کارگران نباشد.

محمد حسین برابری افزود: بعد از بازنشستگی بعضی از مزایایی که افراد در زمان اشتغال دریافت می‌کردند قطع می‌شود، هزینه‌های زیادی همانند هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان، بیماری ناشی از کهولت سن و... به هزینه‌های بازنشستگان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود ورود به چهارمین ماه از سال جدید، اجرای ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی در خصوص افرایش حقوق بازنشستگان هنوز عملی نشده است.

برابری اضافه نمود: در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی، هنوز سازمان تامین اجتماعی ماده 96 و 111 قانون را که یکی از تعهداتش در خصوص رعایت معیارهای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است را اجرا نکرده است.

این فعال کارگری با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این شهرستان، گفت: بعد از بازنشستگی بعضی از مزایایی که افراد در زمان اشتغال دریافت می‌کردند قطع می‌شود، هزینه‌های زیادی همانند هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان، بیماری ناشی از کهولت سن و... به هزینه‌های بازنشستگان اضافه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی آمل از مسئولان کشوری از جمله سازمان تامین اجتماعی خواستار رفع مشکلات این قشر آسیب پذیر جامعه شد و گفت: دولت باید آسایش دوران بازنشستگی کارگران را باپیگیری مطالبات آنان به عنوان سرمایه‌های اصلی تولید محقق کنند.

برابری با اظهاراینکه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی آمل دارای نزدیک به هفت هزار نفرمستمری بگیروبازنشسته عضو داردتصریح کرد: اختصاص محدود و اندک تسهیلات در مقابل انبوه در خواست  وام بانکی مارا دچار چالش های فراوانی کرده است و به هیچ عنوان نمی توانیم پاسخگوی اعضای خود باشیم.

وی با بیان اینکه آمل یکی از شهرهای صنعتی استان و کشور است اظهارکرد:علیرغم کثرت جمعیت کارگری و بازنشستگی این شهر فاقد یک بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی آمل  در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: سالیان درازی است که اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان به فراموشی سپرده شده و تبعات منفی ناشی از عدم اجرای این ماده در معیشت و وضعیت اقتصادی این قشر به وضوح مشاهده می‌شود.

وی در پایان با پیشنهاد ایجاد تعاونی ها توسط اعضاء گفت:یکی از شعارهای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد تعاونی های بومی محلی و صنفی است و با توجه به خیل عظیم جمعیت بازنشستگان میشود رونق اقتصادی برسفره بازنشستگان بوجود آورد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز