خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه بعثه رهبری و سازمان حج برای روز عرفه و بزرگداشت شهدای منا

در آستانه فرا رسیدن روز عرفه، بعثه رهبری و سازمان حج اطلاعیه‌ای را برای گرامیداشت اولین سالگرد شهدای فاجعه منا صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در متن این اطلاعیه که ازسوی ستاد برگزاری مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای منا منتشر شده، آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی: فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود

با تبریک فرارسیدن روز عرفه به اطلاع مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه می‌رساند، همنوا با عرفه امام‌حسین (ع) و در گرامیداشت اولین سالگرد شهدای فاجعه منا مراسم ویژه‌ای روز نهم ذی‌الحجه (۲۱ شهریورماه) در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

این آئین روحانی که با حضور امت مومن و خداجو و خانواده معظم شهدای منا از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد، فرصت دیگری است تا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل‌سعود در سالگرد کشتار حجاج بی‌گناه و ایجاد فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام، اراده خود را در حمایت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به نمایش بگذاریم.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی و حاج میثم مطیعی دعای عرفه را قرائت خواهد کرد و به صورت زنده از رسانه ملی  پخش خواهد شد.

از همه شیفتگان مناجات به درگاه الهی دعوت می‌شود در آستانه طلوع عید سعید قربان در این مراسم معنوی و عرفانی حضور یافته و ضمن دعا و نیایش، یاد و خاطره شهدای مظلوم فاجعه منا را گرامی دارند.

مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۱۴ آماده استقبال از امت بصیر و خداجوی خواهد بود و هموطنان در محدوده مصلی برای انتخاب مسیر از تابلوهای راهنما و عوامل انتظامات بهره گیری کنند.»

کد خبر : ۴۰۹۴۲۹