خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

تمرین مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین کارکردهای شورای دانش‌آموزی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۴۰۰

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانش آموزی با 650 هزار نفر عضو در بیش از 92 هزار مدرسه کشور در طول سال تحصیلی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا از سیستان و بلوچستان، حمیدرضا کفاش در آیین افتتاحیه همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر کشور که در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد، اظهار کرد : از میان 13 میلیون نفر جمعیت جامعه دانش آموزی سراسر کشور 650 هزار نفر جوان پرشور و با نشاط عضو شوراهای دانش آموزی هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 18 دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس کشور برگزار شده و نوزدهمین دوره در سال تحصیلی 95- 96 برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا 100 درصد مدارس کشور شورای دانش آموزی دارند خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورای دانش آموزی باید حداقل 5 تا 9 نفر دانش آموز در مدرسه مشغول به تحصیل باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموز وقتی به عنوان عضوی از شورای مدرسه انتخاب می شود می تواند در کارهای اجرایی و تصمیم گیری مدرسه حضوری فعال داشته باشد.

کفاش با اشاره به اهداف شورای دانش آموزی اظهار داشت: افزایش مسئولیت پذیری، آموزش چگونه رای دادن و ارتباط سالم بین دانش آموزان از اهداف مهم این شوراهاست.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در این شوراها مردم سالاری دینی را تجربه می کنند و آموزش و پرورش همه ساله به ویژه در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید همایش های ملی برای شوراهای منتخب برگزار کرده است.

وی با اشاره به هدف برگزاری همایش شوراهای دانش آموزی افزود: آموزش افراد در قالب همایش و تقدیر از آنان از اهداف مهم برگزاری آن است تا دانش آموزان با انرژی بیشتری سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد مجموعه فعالیت های فرهنگی هنری قرآنی و دانش آموزی در سالهای آینده چند برابر ظرفیت کنونی افزایش یابند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در تابستان امسال حضوری پرشور و بانشاط در حوزه های مختلف قرآنی هنری، فرهنگی، اردوهای پیشتازان و فرزانگان و اعزام به عتبات داشتند که در بالاترین سطح ممکن برگزار شد.

کفاش اظهار داشت: در آموزش و پرورش تلاش می شود برای نشاط دانش آموزان برنامه های ملی و استانی توسعه یابد.

 معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: با تدبیر و تلاش خالصانه مسؤولان آموزش و پرورش استان زمینه ارتقا و پیشرفت آموزش و پرورش فراهم شده است.

کفاش  به رمزگشایی از شورای دانش‌ آموزی پرداخت و گفت: شور آفرینی، وجاهت، رضایتمندی ، ایده ‌پردازی، یاری‌ رسانی، دانش‌ ورزی، ایمان‌ مداری، نشاط آوری، مسئولیت‌ پذیری، وحدت ‌بخشی و زمان ‌شناسی از جمله ویژگی ‌ها و شاخصه‌ های شورای دانش ‌آموزی است.

وی تاکید کرد: شورا یقین‌پرور است و به مسیری که برای خدمت انتخاب کرده یقین دارد و تا آخرین لحظه پابرجا خدمت می‌کند.

کفاش گفت: یکی از اهداف شورای دانش‌آموزی، دانش‌ورزی است و اعضای شورا باید در عرصه دانش و فعالیت علمی زبانزد باشند.

تمرین مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین کارکردهای شورای دانش‌آموزی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز