خبرگزاری کار ایران

رهاسازی مرحله دوم حق‌آبه زیست محیطی تالاب هامون

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۳۳۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از رهاسازی مرحله دوم حق آبه زیست محیطی تالاب هامون خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید محمودی در این باره گفت: با توجه به وزش بادهای شدید 120 روزه و افزایش تبخیر در منطقه سیستان، به منظور برقراری چرخه اکولوژیکی تالاب هامون، تثبیت کانونهای بحرانی ریزگردها، تعدیل هوای منطقه، اکوتوریسم و اشتغال حاشیه نشینان تالاب، با همکاری سازمانهای ذیربط مرحله دوم رهاسازی حق آبه داخلی تالاب هامون به میزان 20 میلیون متر مکعب از ذخایر چاه نیمه ها اختصاص یافت و این حجم آب از روز شنبه مورخ 23 مرداد به سمت تالاب هامون صابوری و هیرمند در رودخانه سیستان در جریان است.

محمودی افزود: مرحله اول از حق آبه زیست محیطی 60 میلیون متر مکعبی مورد توافق با وزارت نیرو از منابع داخلی ذخایر چاه نیمه ها؛ به میزان 20 میلیون متر مکعب؛ در تیرماه سال جاری در بستر تالاب هامون رهاسازی گردید و تأثیرات قابل توجه ای در چرخه اکولوژیکی تالاب و بهره برداری بهینه از کارکردهای مختلف تالاب هامون داشت.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست در نظر دارد باقیمانده حق آبه تالاب به میزان 20 میلیون متر مکعب را در زمان مناسب قبل از کاهش دما و شروع نزولات جوی در تالاب هامون رهاسازی نماید. این حجم آب از طریق رودخانه سیستان به رودخانه های لورگ باغ و افضل آباد و در نهایت هامون صابوری و هامون هیرمند (سنگل) هدایت می گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز